Adverty: ”Först i världen med annonser som en integrerad del av spelupplevelsen”
Adtech-bolaget Adverty genomför i december en företrädesemission som ska hjälpa bolaget att växla upp försäljningen under nästa år. Bolagets vd Niklas Bakos berättar i en intervju om planerna: ”Vi har en riktigt bra produkt med stor räckvidd där vi når en ny generation av människor som många varumärken vill åt. Nästa steg är att övertyga mediebyråer och annonsörer att sömlösa realtidsannonsering i spel har stor potential”, säger Niklas Bakos, och fortsätter förklara hur tekniken fungerar: ”Tänk dig en annons-banner på en webbsida. En sådan banner levereras programmatisk, vilket betyder att annonsytan köps och innehållet sedan riktas till målgruppen som annonsören har valt ut.
Adverty kan åstadkomma samma sak, fast helt integrerat i spel. Istället för en banner på en hemsida kan vår plattform till exempel lägga in annonsen på en billboard i miljön inne i spelet. Annonseringen blir helt sömlös och en del av spelupplevelsen”, förklarar Niklas Bakos.
Inlägget Adverty: ”Först i världen med annonser som en integrerad del av spelupplevelsen” dök först upp på IPO. se.