Årsredovisning 2019 - Börskollen

Årsredovisning 2019

Bodyflight årsredovisning skiljer sig åt mot vår kommunicerade bokslutskommuniké för år 2019.I samband med Covid-19 pandemin samt att andrahandsmarknaden för vindtunnlar är oklar har styrelsen fattat ett beslut om att göra en nedskrivning om 20 000 tkr av vindtunneln i Göteborg (Bodyflight Göteborg AB). Nedskrivningen har en negativ inverkan på koncernens resultat om 15 880 tkr. Bodyflight Sweden har lämnat ett aktieägartillskott till dotterbolaget Bodyflight Stockholm om 18 080 tkr, Bodyflight Stockholm har i sin tur lämnat ett aktieägartillskott på samma belopp till Bodyflight Göteborg AB. Aktieägartillskotten som har lämnats har skrivits ned, för Bodyflight Sweden AB har detta påverkat resultatet negativt med 18 080 tkr för räkenskapsåret.

Se tabeller och mer information nedan. Inlägget Årsredovisning 2019 dök först upp på IPO.se..

Läs hela artikeln

Du prenumererar väl på våra nyhetsbrev?

Vi slår också ett slag för Börskollens nyhetsbrev där vi varje vecka handplockar de mest läsvärda uppslagen från de tusentals olika nyheter, bloggar etc som syns i våra nyhetsflöden varje vecka. Detta väver vi samman med egna intervjuer, tävlingar och aktuella erbjudanden!

Nyheter om Bodyflight

Här tipsar vi om tjänster som vi på Börskollen själva använder och kan stå bakom. Inlägget innehåller annonslänkar och skulle du ha några frågor går det bra att kontakta oss här.

Hos nätmäklarna Nordnet.se och Avanza.se kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier, fonder eller andra typer av värdepapper. För att handla fonder till så låg kostnad som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR. Ett tips är att öppna konto hos flera av dessa för att dra nytta av ett större totalbelopp med courtagefri handel och låga avgifter.

Att hålla nere dina fasta kostnader är ett enkelt sätt att öka sin sparkvot. När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar är Hedvig med sin rimligt prissatta hemförsäkring ett givet tips. Dom skyltar med Sveriges nöjdaste kunder och själv sänkte vi vår kostnad för hemförsäkring med 2436 kr per år jämfört med det näst billigaste alternativet – pengar som vi istället nu kan placera på börsen. Jämför du med på deras hemsida!

Kom igång med bolagsbevakning i vår app

Vår populära kostnadsfria app erbjuder fler smidiga funktioner än vår hemsida - exempelvis kan du skapa personliga bolagsbevakningar och få pushnotiser via nya händelser.

Om aktien Bodyflight

Mer från IPO.se