Amazon ökar sin marknadsandel inom digitala annonser i USA
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Amazon ökar sin marknadsandel inom digitala annonser i USA

Amazon

Amazon ökade sin andel av de digitala annonserna i USA till 10,3 procent under 2020, jämfört med 7,8 procent året innan. Det framgår av ny statistik från analysfirman Emarketer, skriver Wall Street Journal.

Det motsvarar en ökning i Amazons digitala annonsintäkter med 53 procent till 15,7 miljarder dollar under 2020.

Framåt väntas Amazon öka samma andel till 10,7 procent under 2021, 11,9 procent under 2022 och 12,8 procent under 2023, enligt samma analysfirma.

Dominanterna inom den digitala annonsförsäljningen är fortsatt Google och Facebook med marknadsandelar på 28,9 respektive 25,2 procent under 2020.

https://www.wsj.com/articles/amazon-surpasses-10-of-u-s-digital-ad-market-share-11617703200

Börskollens app – Högt betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Vårt nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Prenumerera

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar

Så kommer du igång med trading

Den här månaden har vi valt att lyfta fram trading som utbildningstema, så att du som läsare ska få en möjlighet att fördjupa dig mer och spetsa dina kunskaper. Nedan finner du ett antal matiga guider och vi lyfter även fram vårt förstahandsval av mäklare och plattform: IG.

STÄNG X
Bästa valet för trading – Bra erbjudande & gratis utbildning
Världsledande global tradingmäklare med prisbelönt app
Gratis att öppna konto & demokonto (fiktiv handel)
KOM IGÅNG

74% av alla icke-professionella kunder förlorar pengar på CFD-handel hos de här leverantörerna.

Populära ekonominyheter

Om aktien Alphabet

Mer från Finwire / Börskollen

Vinnare & Förlorare

Börskollen använder själva TradingView för analys – prova du med (affiliatelänk)Analysera aktier här

Nyhetsbrev

Senaste nytt