Amazons kundservicetjänst ökade intäkterna med 150 procent 2020 - The Information
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Amazons kundservicetjänst ökade intäkterna med 150 procent 2020 - The Information

Amazons

E-handelsjätten Amazons AI-baserade tjänst för kundservice, Amazon Connect, ökade totalt 150 procent under 2020. Försäljningen uppgick till totalt 175 miljoner dollar, säger insatta källor till The Information.

Det interna målet var initialt att nå 1 miljard dollar i omsättning inom fem år från lansering, och det skulle alltså nå detta vid mars 2022.

Det kan vara utmanande att nå, skriver The Information.

Börskollens app – Högt betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Vårt nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Prenumerera

Nyheter om Amazon

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar

Så kommer du igång med trading

Den här månaden har vi valt att lyfta fram trading som utbildningstema, så att du som läsare ska få en möjlighet att fördjupa dig mer och spetsa dina kunskaper. Nedan finner du ett antal matiga guider och vi lyfter även fram vårt förstahandsval av mäklare och plattform: IG.

STÄNG X
Bästa valet för trading – Bra erbjudande & gratis utbildning
Världsledande global tradingmäklare med prisbelönt app
Gratis att öppna konto & demokonto (fiktiv handel)
KOM IGÅNG

74% av alla icke-professionella kunder förlorar pengar på CFD-handel hos de här leverantörerna.

Populära ekonominyheter

Om aktien Amazon

Mer från Finwire / Börskollen

Vinnare & Förlorare

Börskollen använder själva TradingView för analys – prova du med (affiliatelänk)Analysera aktier här

Nyhetsbrev

Senaste nytt