Tiktoks reklamintäkter för 2022 väntas överstiga både Twitter och Snapchats
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Tiktoks reklamintäkter för 2022 väntas överstiga både Twitter och Snapchats

Sociala medieappen Tiktoks reklamintäkter kommer tredubblas till mer än 11 miljarder dollar under 2022, vilket kommer överstiga både Twitters och Snapchats kombinerade reklamintäkter under 2022, enligt en rapport från Insider Intelligence.

Analyshuset spår samtidigt att Twitter och Snapchat kommer generera 5,58 miljarder dollar respektive 4,86 miljarder i reklamintäkter för 2022.

"Tiktoks användarbas har exploderat under de senaste åren, och den tid användare spenderar på appen är extraordinär", kommenterar Debra Aho Williamson, analytiker på Insider Intelligence.

Kinesiska teknikjätten Bytedance är moderbolag till Tiktok.

Börskollens app – Högt betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Vårt nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Prenumerera

Nyheter om ByteDance

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar

Så kommer du igång med trading

Den här månaden har vi valt att lyfta fram trading som utbildningstema, så att du som läsare ska få en möjlighet att fördjupa dig mer och spetsa dina kunskaper. Nedan finner du ett antal matiga guider och vi lyfter även fram vårt förstahandsval av mäklare och plattform: IG.

STÄNG X
Bästa valet för trading – Bra erbjudande & gratis utbildning
Världsledande global tradingmäklare med prisbelönt app
Gratis att öppna konto & demokonto (fiktiv handel)
KOM IGÅNG

74% av alla icke-professionella kunder förlorar pengar på CFD-handel hos de här leverantörerna.

Populära ekonominyheter

Om aktien ByteDance

Mer från Finwire / Börskollen

Vinnare & Förlorare

Börskollen använder själva TradingView för analys – prova du med (affiliatelänk)Analysera aktier här

Nyhetsbrev

Senaste nytt