DHT Holdings, Inc. First Quarter 2021 Results - Börskollen

DHT Holdings, Inc. First Quarter 2021 Results

HAMILTON, BERMUDA, May 4, 2021 – DHT Holdings, Inc. (NYSE:DHT) (“DHT” or the “Company”) today announced its results for the quarter ended March 31, 2021.

The full report is available here and in the below attachment.

About DHT Holdings, Inc.

DHT is an independent crude oil tanker company. Our fleet trades internationally and consists of crude oil tankers in the VLCC segment. We operate through our integrated management companies in Monaco, Singapore and Oslo, Norway. You shall recognize us by our business approach with an experienced organization with focus on first rate operations and customer service, quality ships built at quality shipyards, prudent capital structure with robust cash break even levels to accommodate staying power through the business cycles, a combination of market exposure and fixed income contracts for our fleet and a transparent corporate structure maintaining a high level of integrity and good governance. For further information: www.dhtankers.com.

Forward looking statements

This press release contains certain forward-looking statements and information relating to the Company that are based on beliefs of the Company’s management as well as assumptions, expectations, projections, intentions and beliefs about future events, in particular regarding dividends (including our dividend plans, timing and the amount and growth of any dividends), daily charter rates, vessel utilization, the future number of newbuilding deliveries, oil prices and seasonal fluctuations in vessel supply and demand. When used in this document, words such as “believe,” “intend,” “anticipate,” “estimate,” “project,” “forecast,” “plan,” “potential,” “will,” “may,” “should” and “expect” and similar expressions are intended to identify forward-looking statements but are not the exclusive means of identifying such statements.  These statements reflect the Company’s current views with respect to future events and are based on assumptions and subject to risks and uncertainties.  Given these uncertainties, you should not place undue reliance on these forward-looking statements.  These forward-looking statements represent the Company’s estimates and assumptions only as of the date of this press release and are not intended to give any assurance as to future results.  For a detailed discussion of the risk factors that might cause future results to differ, please refer to the Company’s Annual Report on Form 20-F, filed with the Securities and Exchange Commission on March 25, 2021.
The Company undertakes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements contained in this press release, whether as a result of new information, future events or otherwise, except as required by law.  In light of these risks, uncertainties and assumptions, the forward-looking events discussed in this press release might not occur, and the Company’s actual results could differ materially from those anticipated in these forward-looking statements.

Contact:
Laila C. Halvorsen, CFO
Phone: +1 441 295 1422 and +47 984 39 935
E-mail: lch@dhtankers.com

Wilhelm Flinder, Manager – Investor Relations & Business Analysis
Phone: +1 441 295 1422 and +47 936 11 350
Email: wf@dhtankers.com

Attachment

Nyhetsbrev: Varje vecka handplockar vi de mest läsvärda nyhetsuppslagen från våra flöden och varvar med exklusiva intervjuer och tävlingar.

Nyhets- och aktieapp: Skapa bolagsbevakningar för dina favoritbolag och få automatiska pushnotiser vid aktienyheter och bolagshändelser – smidigt va?

Hos Avanza och Nordnet kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos flera av dessa för att dra nytta av ett större totalbelopp med courtagefri handel och låga avgifter!

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.