Diagonal Bio AB flyttar in i nytt laboratorium - Börskollen

Diagonal Bio AB flyttar in i nytt laboratorium

Idag, den 14 oktober, meddelar Diagonal Bio AB (”Diagonal” eller ”Bolaget”) att Bolaget flyttar in i ett nytt laboratorium på Medicon Village i Lund. I det nya laboratoriet avser Bolaget att effektivisera utvecklingen av sin diagnostikplattform Panviral och skapa möjligheter att utöka Bolagets forskning och utveckling.

Diagonal befinner sig för tillfället i valideringsfasen för andra generationen av Panviral. För att förbättra möjligheterna att genomföra mer omfattande tester har Bolaget därför beslutat att flytta in i ett nytt laboratorium på Medicon Village i Lund, där även Bolagets huvudkontor ligger. Tillgängligheten möjliggör att Diagonal kan effektivisera såväl interna forsknings- och utvecklingsåtgärder som produktutveckling.

Bolagets VD Jack Egelund Madsen kommenterar:
Vi är väldigt nöjda med expanderingen. Tillgängligheten till ett fullskaligt laboratorium på Medicon Village är en förutsättning för den fortsatta utvecklingen av Panviral. Nu har vi ännu bättre förutsättningar för att genomföra de kliniska valideringsstudier som vi planerar att påbörja i höst”.

För mer information om Diagonal Bio AB, vänligen kontakta:
Jack Egelund Madsen, VD
Telefon: +46 73 526 27 59
E-post:
jem@diagonalbio.com

Diagonal Bio AB grundades 2020 och är ett svenskt bioteknikbolag med säte och kontor i Lund. Bolaget utvecklar plattformen Panviral för att detektera och diagnostisera små sektioner av patogengenom, exempelvis virus, bakterier och svampar. Bolaget grundades med målsättningen att minska mänskligt lidande genom att med egenutvecklad teknik revolutionera global diagnostik av patogenburna sjukdomar.

Nyheter om Diagonal Bio

Hos Avanza kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos båda för att nyttja fördelarna och de låga avgifterna hos respektive aktör.

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.

Om aktien Diagonal Bio