Liv ihop AB (publ) senarelägger offentliggörande av delårsrapport

Liv ihop AB (publ) senarelägger offentliggörande av delårsrapport

LIV IHOP AB (PUBL) SENARELÄGGER OFFENTLIGGÖRANDE AV DELÅRSRAPPORT

Liv ihop AB (publ) ("Bolaget" eller "Liv ihop") senarelägger offentliggörandet av delårsrapporten för perioden 1 januari - 30 juni 2022.

Liv ihop har sedan överklagandet av Inspektionen för vård och omsorgs beslut om återkallelse av koncernens tillstånd för att bedriva tillståndspliktig verksamhet väntat på att förvaltningsrätten skall komma med dom. Ärendet har varit under beredning sedan i april 2022 och enligt Bolagets ombud i den förvaltningsrättsliga processen förväntas dom under augusti eller september 2022. En dom från förvaltningsrätten påverkar väsentligt Bolagets förutsättningar att avsluta den pågående rekonstruktion på ett positivt sätt. En del av rekonstruktionen innefattar ett offentligt ackord och Bolaget avser att presentera ett sådant förslag under tredje kvartalet.

Mot bakgrund av ovan har styrelsen för Liv ihop idag beslutat att senarelägga offentliggörandet av delårsrapporten för perioden 1 januari - 30 juni 2022 till den 31 augusti 2022.

Åsa Larsson, verkställande direktör i Liv ihop AB (publ)

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
220811-Senarelagger-delarsrapport.pdf

Livihop är ett ledande omsorgsbolag som erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning samt olika typer av boendestöd. Bolaget grundades 2011 som assistansbolag och har sedan dess vuxit organiskt samt genom förvärv till att bli ett omsorgsbolag. Marknaden för personlig assistans har sin bakgrund i 1994 års LSS-reform, som gav personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar ökad möjlighet att klara sina grundläggande, vardagliga behov. Med det stödet ges de assistansberättigade en större möjlighet att på ett likvärdigt och jämställt sätt delta i samhället. Genom att erbjuda assistans som helt utgår från individens behov, bidrar Livihop till att öka livskvaliteten för sina uppdragsgivare. Livihop hjälper också sina uppdragsgivare att få maximal nytta av den assistansersättning de är berättigade till.

Mer information om verksamheten finns på: www.livihopgruppen.se

Mangold, med telefonnummer 08 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser med emailadress [email protected].

220811-Senarelagger-delarsrapport.pdfhttps://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=57255