Maha Energy AB (publ) (”Maha” eller ”Bolaget”) valberedning för Årsstämma 2022

Maha Energy AB (publ) (”Maha” eller ”Bolaget”) valberedning för Årsstämma 2022

I enlighet med beslut vid årsstämman i Maha Energy AB den 27 maj 2021, beslutades att en valberedning ska utses. Valberedningen ska bestå av styrelsens ordförande och tre ledamöter som utses av de tre till röstetalet största aktieägarna i slutet av september varje år.

Den 30 september 2021 var de tre största aktieägarna, som önskade utse representanter till valberedningen; KVALITENA AB, BANCO BTG PACTUAL S.A. och JONAS LINDVALL. Var och en av dessa aktieägare har utsett en representant, enligt nedan, som tillsammans med styrelsens ordförande kommer att bilda Bolagets valberedning.

Valberedningens ledamöter är:

Christer Lindholm, vald av Kvalitena AB
Edwyn Neves, vald av Banco BTG Pactual
Henrik Morén, vald av Jonas Lindvall.
Harald Pousette, Ordförande för Bolagets styrelse

Valberedningens syfte är att förbereda och lägga fram nedan förslag för Årsstämman 2022:

• Antal styrelseledamöter
  • Arvoden för styrelseordföranden, övriga ledamöter och revisorer
  • Eventuell ersättning för utskottsarbete
  • Styrelsens sammansättning
  • Val av styrelseordförande
  • Beslut om processen för valberedningen 2022
  • Ordförande för årsstämman
  • Val av revisorer

Årsstämman 2022 är planerad att hållas i Stockholm den 31 maj 2022.

Aktieägare som vill lämna förslag till valberedningen kan göra det via e-post till nomcom@mahaenergy.ca med ämne ”Förslag till valberedningen” eller via post till adress:

Maha Energy AB
Strandvägen 5A
Sverige

För att säkerställa att förslag kan överses av Valberedningen bör dessa vara tillhanda Bolaget före Årsstämman och senast den 28 februari 2022.

Övrigt

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 november 2021, kl.20:00 CET.

För mer information, kontakta:
Jonas Lindvall (CEO)
jonas@mahaenergy.ca

Victoria Berg (Investor Relations)
victoria@mahaenergy.ca

Kort om Maha

Maha Energy AB (publ) är ett listat, internationellt uppströmsolje- och gasbolag vars affärsverksamhet inkluderar prospektering, utveckling och produktion av råolja och naturgas. Strategin är att inrikta sig på att utveckla underpresterande kolvätetillgångar på en global basis. Maha är verksam på fyra oljefält, Tartaruga- och Tiefältet i Brasilien samt LAK Ranch och Illinois Basin i USA. Bolagets aktier är listade på Nasdaq Stockholm (MAHA-A). Bolagets huvudkontor ligger i Stockholm, Sverige. Bolaget har även ett tekniskt kontor i Calgary, Kanada, samt operativa kontor i Grayville, Illionis, USA och i Rio de Janeiro, Brasilien. För mer information, vänligen besök vår hemsida www.mahaenergy.ca

Nyheter om Maha Energy

Hos Avanza kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. Om du ska handla fonder tycker vi att du ska spana in SAVR då du betalar 30-50% mindre i avgifter hos dem. En annan mäklare som erbjuder courtagefri aktiehandel är eToro - se vårt test av eToro här.

När det kommer till utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi bytte själva till Hedvig och sparar 2 436 kr per år i utgifter, jämför gärna själv på webben.

Om aktien Maha Energy