Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 14.01.2022 - Börskollen

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
14.01.2022 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 14.01.2022 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XSTO

3 882 898,57

XHEL

2 780 989,71

CEUX

3 784 471,20

AQEU

387 499,98

TQEX

138 747,22

XCSE

494 806,68

Summa

11 469 413,36

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 10,2676 och DKK till EUR 7,4410
** Avrundat till två decimaler

Den 20 oktober 2021 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 2,0 md euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma den 24 mars 2021. Återköpet av egna aktier genom offentlig handel utförs i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 33 706 107 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 7 112 244 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,

Morgan Stanley Europe SE

För ytterligare information:

Matti Ahokas, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 8011
Group Communication, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Nordea-statement-of-transactions-in-own-shares-20220114https://mb.cision.com/Public/434/3486626/8611101165afbb0d.xlsx

Världsledande nätmäklare för trading och kryptovalutor