Nordea Bank Abp: Repurchase of own shares on 25.11.2021 - Börskollen

Nordea Bank Abp
Stock exchange release – Changes in company’s own shares
25.11.2021 at 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI: 529900ODI3047E2LIV03) has on 25.11.2021 completed repurchases of own shares (ISIN: FI4000297767) as follows:

Trading venue (MIC Code)

Number of shares

Weighted average price / share, EUR* **

Total cost, EUR* **

XSTO

6,650,398.29

XHEL

4,535,621.25

CEUX

3,875,168.39

AQEU

512,086.89

TQEX

80,610.61

XCSE

531,767.75

1,489,133

16,185,653.18

* FX rate used: SEK to EUR 10.1685 and DKK to EUR 7.4361
** Rounded to two decimals

On 20 October 2021, Nordea announced a share buy-back programme of up to a maximum of EUR 2.0bn based on the authorisation granted by Nordea’s Annual General Meeting on 24 March 2021. The repurchase of own shares in public trading is executed in accordance with Regulation No. 596/2014 of the European Parliament and Council of 16 April 2014 (MAR) and the Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052.

After the disclosed transactions, Nordea holds 26,399,644 treasury shares for capital optimisation purposes and 7,112,244 treasury shares for remuneration purposes.

Details of each transaction are included as an appendix to this announcement.

On behalf of Nordea Bank Abp,

Morgan Stanley Europe SE

For further information:

Matti Ahokas, Head of Investor Relations, +358 9 5300 8011
Group Communication, +358 10 416 8023 or press@nordea.com

Nordea-statement-of-transactions-in-own-shares-20211125https://mb.cision.com/Public/434/3461115/b7131d2d0cd59deb.xlsx

Hos Avanza kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. Om du ska handla fonder tycker vi att du ska spana in SAVR då du betalar 30-50% mindre i avgifter hos dem. En annan mäklare som erbjuder courtagefri aktiehandel är eToro - se vårt test av eToro här.

När det kommer till utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi bytte själva till Hedvig och sparar 2 436 kr per år i utgifter, jämför gärna själv på webben.