Nyemissionen inför notering på Spotlight Stock Market kraftigt övertecknad

Nyemissionen inför notering på Spotlight Stock Market kraftigt övertecknad

HODL SPAC Europe AB (”HODL”, ”HODL SPAC” eller ”Bolaget”) offentliggör idag utfallet av erbjudandet att förvärva aktier i bolaget i samband med notering av HODL:s aktie på Spotlight Stock Market (”Erbjudandet”). Intresset för Erbjudandet har varit stort och Erbjudandet övertecknades betydligt. Erbjudandet tecknades 31 gånger avseende tillgängliga aktier(1) och 7 gånger sett till hela Erbjudandet. Emissionen om totalt 5 900 000 aktier tillför bolaget 29,5 miljoner.

Erbjudandet i korthet

• Priset i Erbjudandet var, som tidigare meddelat, 5 kronor per aktie.
  • Erbjudandet omfattade 5 900 000 nyemitterade aktier i HODL och sista dag att anmäla sig för teckning var den 13 januari 2022.
  • De nyemitterade aktierna kommer tillföra Bolaget en likvid om 29,5 miljoner kronor före avdrag för transaktionskostnader om 0,4 miljoner kronor. Aktiekapitalet kommer att öka med 290 000 kronor från 500 000 kronor till 790 000 kronor.
  • Erbjudandet tecknades 31 gånger, motsvarande teckningsgrad om 3100 procent,  avseende tillgängliga aktier(1) och 7 gånger, motsvarande teckningsgrad om 700 procent, sett till hela Erbjudandet.
  • Bolaget kommer att ha cirka 1100 aktieägare efter genomförandet av Erbjudandet.
  • Det totala antalet aktier i Bolaget uppgår efter Erbjudandet till 7 900 000 aktier.
  • Likviddag i Erbjudandet är den 19 januari 2022.
  • Handel i HODL-aktien på Spotlight Stock Market förväntas inledas den 21 januari 2022 under kortnamnet ”HODL”.

Vahid Toosi, grundare och VD i HODL, kommenterar:

" Spännande med det stora intresset för HODL SPAC! Vi är ödmjuka inför det förtroende det visar för teamet, men kanske viktigast av allt den nyfikenhet som uppenbarligen finns för blockchain och dess potential. ”

Denna information är sådan information som HODL SPAC Europe AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 januari 2022.

Nyemissionen inför notering på Spotlight Stock Market kraftigt övertecknadhttps://mb.cision.com/Main/21217/3486587/1520677.pdf

Världsledande nätmäklare för trading och kryptovalutor