OptiCept tecknar avtal med världens näst största producent av olivolja i Spanien

OptiCept Technologies har idag ingått avtal med NUESTRA SEÑORA DE GUADALUPE i Spanien som är en del av JAEN COOP gällande installation av en oliveCEPT® BALDER. Installationen kommer att utvärderas under kommande skördesäsong. Under denna period delas vinsten som oliveCEPT® teknologin bidrar med lika mellan parterna.

Avtalet gäller den senaste generationens oliveCEPT® modell BALDER med en kapacitet på 10 ton per timme. Installation beräknas ske i mitten av september 2022. Förhandlingar kring inköp av fler maskiner startas upp efter positiva utvärderingsresultat från denna säsong.

JAEN COOP är den näst största kooperativa gruppen, producent och försäljare av olivolja i världen. Kooperativet består av 26 bolag som tillsammans producerar olivolja på 80 olivlinor. Som en framstående aktör och branschledare inom olivolja är JAEN COOP i framkant gällande innovation, utveckling och forskning relaterat till oliver och olivolja.

”Detta är ett väldigt viktigt avtal för oliveCEPT®, vi sluter ytterligare ett samarbete med en av de största och mest inflytelserika producenterna i världen. Vi bygger nu en riktigt bra installerad bas av vår Cept teknologi på den Iberiska halvön.” säger Thomas Lundqvist VD OptiCept Technologies.

Nyheter om OptiCept Technologies

Världsledande nätmäklare för trading