Resurs värvar toppnamn och presenterar ny koncernledning - fokus på stärkt position inom e-handel och tillväxt genom hela affären

{newsItem.title}

Mattias Ekman, från Klarna, som haft olika ledande kommersiella roller, går till Resurs i rollen som CCO, Nordic Retail Finance. Dessutom utökas koncernledningen med nyrekryterad chef för affärsområdet Nordic Credit Cards. Fler nyheter i Resurs koncernledning är att ny chef för Consumer Loans tillträder inom kort samt att bolaget har tillsatt ny COO. Med dessa förändringar sätter Resurs fokus på stärkt position inom e-handel och kommersiella erbjudanden på den nordiska marknaden.

Resurs har en ambitiös agenda och är mitt i en förändringsresa för att bli en starkare och mer konkurrenskraftig digital och hållbar finansiell aktör. Det innebär en rad olika initiativ och satsningar för att stärka bolagets konkurrenskraft och tillväxt. Nyligen kommunicerades Resurs investering i en molnbaserad plattform och parallellt med detta utvecklas interna processer för ökat kommersiellt fokus och innovativ affärs- och produktutveckling. Nu presenteras nya nyckelpersoner till Resurs koncernledning.

- Det känns riktigt bra att få med Mattias Ekman som kommersiellt ansvarig för Nordic Retail Finance på vår offensiva och målinriktade förändringsresa. Vi tar nu stora kliv framåt kring hela bolagets fokus på försäljning, framför allt inom e-handel för att skapa förutsättningar för ökad tillväxt. Att flera toppnamn inom branschen tar plats i bolaget ser jag som en tydlig signal att vi menar allvar med att ta Resurs mot nya höjder, säger Nils Carlsson, VD, Resurs Bank

Fler nya namn i Resurs koncernledning är rekryterade. Tomas Bromander tillträder som CCO, Nordic Credit Cards som kommer närmast från rollen som Director Business Development hos Mastercard. Till Resurs koncernledning välkomnas också Alexander Burman i rollen som CCO Nordic Consumer Loans, Alexander Burman kommer närmast från motsvarande roll hos Santander Consumer Bank. Andreas Fridell, CCO, Nordic B2B, har nyligen tillträtt rollen som ny COO och behåller tillsvidare även sin roll som CCO, Nordic B2B.

- Det är fantastiskt spännande tider hos Resurs och det speglas inte minst genom de värvningar vi nu gjort till vår koncernledning. Med nya nyckelpersoner på plats, tillsammans med alla andra strategiskt avgörande delar i vår förändringsresa, tillför vi bolaget bra och värdefull kompetens för en mer försäljningsinriktad, tech-orienterad och kommersiellt driven organisation. Till detta satsar vi också mer på agila arbetssätt inom vår affärs- och produktutveckling, vilket blir en viktig del i att stärka vår position inom e-handel, säger Nils Carlsson.

I samband med aktuella förändringar har Johan Flodén, Erik Frick och Anna Nauclèr lämnat Resurs.

Mer information:
Nils Carlsson, CEO, [email protected]; +46 42 38 20 00

För mer information om Resurs transformationsresa, välkommen till Resurs kapitalmarknadsdag 29 september 2021

Nyheter om Resurs Holding

Jämförelse: Så får du bästa räntan just nu!

Tabellen presenteras tillsammans med Compricer som jämför aktuella räntor för olika bindningstider. Klicka dig gärna vidare för att läsa mer.

Om aktien Resurs Holding