Signatur Fastigheter ansöker om avnotering och kommer att kalla till extra bolagsstämma
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Utfallet av det offentliga uppköpserbjudandet från Fastighets AB Trianon (”Trianon”) avseende Signatur Fastigheter AB (publ) (”Signatur Fastigheter”) offentliggjordes den 21 september 2021. Trianon innehar cirka 96,1 procent av aktierna i Signatur Fastigheter och har för avsikt att påkalla tvångsinlösen avseende resterande aktier i Signatur Fastigheter.

På begäran av Trianon kommer styrelsen för Signatur Fastigheter att utfärda kallelse till extra bolagsstämma att hållas den 18 oktober 2021, för val av ny styrelse. Kallelse kommer att offentliggörs separat.

Styrelsen för Signatur Fastigheter har vidare, på begäran av Trianon, beslutat att ansöka om avnotering av Signatur Fastigheters B-aktier från Nasdaq First North Growth Market. Sista dag för handel i Signatur Fastigheters B-aktier vid Nasdaq First North Growth Market kommer att meddelas efter att Signatur Fastigheter erhållit bekräftelse om detta från Nasdaq Stockholm.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Dan Astrén, VD, 040-608 82 00, [email protected]

Signatur Fastigheter är ett snabbväxande fastighetsbolag med fokus på bostäder och samhällsfastigheter. Fastighetsbeståndet är koncentrerat till Öresunds- och Stockholmsregionen. Vi växer genom förvärv av kassaflödesfastigheter med utvecklingspotential. Kassaflödet ger en stabil grund för verksamheten och förutsättningar för vårt fokus på fastighetsutveckling och värdetillväxt. Utvecklingsarbete innefattar såväl renovering av befintliga fastigheter som framtagande av nya bostäder genom detaljplanearbete.

Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market och Augment Partners AB, tel +46 8-604 22 55, e-post [email protected], är Bolagets Certified Adviser.

Börskollens app – Högt betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Vårt nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Innehåller annonslänkar

Så kommer du igång med trading

Den här månaden har vi valt att lyfta fram trading som utbildningstema, så att du som läsare ska få en möjlighet att fördjupa dig mer och spetsa dina kunskaper. Nedan finner du ett antal matiga guider och vi lyfter även fram vårt förstahandsval av mäklare och plattform: IG.

STÄNG X
Bästa valet för trading – Bra erbjudande & gratis utbildning
Världsledande global tradingmäklare med prisbelönt app
Gratis att öppna konto & demokonto (fiktiv handel)
KOM IGÅNG

74% av alla icke-professionella kunder förlorar pengar på CFD-handel hos de här leverantörerna.