Skriftligt svar på fråga ställd vid Årsstämma i Brighter AB den 21 juli 2021
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Skriftligt svar på fråga ställd vid Årsstämma i Brighter AB den 21 juli 2021

Brighter AB (Publ.) (Bolaget) meddelade idag att de har besvarat den fråga som ställdes av aktieägare Truls Sjöstedt, under Bolagets Årsstämma den 21 juli 2021 (som antecknas under punkt 6 i det publicerade protokollet citerat nedan)

“Truls Sjöstedt ställde fråga till Magnus Lagerberg [huvudansvarig revisor] och bolagets styrelse om bolaget under 2020 ställt lån till extern part för att teckna eller betala nyemitterade aktier i bolaget, varefter Magnus Lagerberg svarade och bolagets styrelse, med hänvisning till 7 kap 33 § aktiebolagslagen, bad om att få återkomma i skrift inom två veckor från bolagsstämman.”

Skriftligt svar:
Styrelsen uppfattade att frågan ställdes mot bakgrund av stämmans senare ställningstagande i fråga om ledamöternas ansvarsfrihet. Styrelsen kan bekräfta att det, under tiden (i 2020) då nuvarande ledamöter har varit i befattning (dvs sedan 1 augusti 2020), inte har förekommit något beslut eller godkännande i styrelsen att ställa lån till extern part för att teckna eller betala nyemitterade aktier i bolaget.

För ytterligare information kontakta:

Brighter Investor Relations, [email protected]

*Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB
+46 (0)8 – 684 211 10

[email protected] www.eminova.se

Om Brighter AB (publ)
Brighter är ett svenskt healthtech-bolag med en vision om en enklare vardag för människor som lever med en kronisk sjukdom. Vi tror att en datacentrisk approach är nyckeln till att ge smartare vård. Våra lösningar har utvecklats med en vision om att stärka och underlätta flödet av valida hälso- och behandlingsdata mellan patienter, deras nära och kära och deras vårdgivare – med målet att förbättra livskvaliteten, minska belastningen på sjukvården och öppna upp nya möjligheter för datadriven forskning. Brighters kvalitetsledningsystem är ISO-13485-certifierat. 2019 utnämndes bolaget till vinnare i Swecare Rising Stars Award. Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market/BRIG. För mer information, besök vår webbplats på www.brighter.se

Börskollens app – Högt betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Vårt nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Innehåller annonslänkar

Så kommer du igång med trading

Den här månaden har vi valt att lyfta fram trading som utbildningstema, så att du som läsare ska få en möjlighet att fördjupa dig mer och spetsa dina kunskaper. Nedan finner du ett antal matiga guider och vi lyfter även fram vårt förstahandsval av mäklare och plattform: IG.

STÄNG X
Bästa valet för trading – Bra erbjudande & gratis utbildning
Världsledande global tradingmäklare med prisbelönt app
Gratis att öppna konto & demokonto (fiktiv handel)
KOM IGÅNG

74% av alla icke-professionella kunder förlorar pengar på CFD-handel hos de här leverantörerna.