Valberedningen i Hexagon föreslår två nya styrelseledamöter - Börskollen

Valberedningen i Hexagon föreslår två nya styrelseledamöter

Valberedningen i Hexagon AB har beslutat att föreslå extrastämman den 17 november att välja Erik Huggers och Brett Watson till nya styrelseledamöter.

Erik Huggers har omfattande erfarenhet från media- och techindustrin. Erik är idag ledamot i tillsynsstyrelsen för WeTransfer och ProsiebenSat.1 Media. Dessförinnan var han vd för Vevo och hade flera olika chefsbefattningar på Verizon Communications, Intel Corporation, BBC och Microsoft Corporation.

Brett Watson är vd för Koch Equity Development, ett investeringsbolag och dotterbolag till Koch Industries, där han förvaltar och driver affärsutveckling i Kochs diversifierade investeringsportfölj. Han är styrelseledamot i Infor, Getty Images, Transaction Network Services, MI Windows and Doors samt Flint Group. Innan Brett påbörjade sin karriär på Koch år 2010 arbetade han nästan ett decennium inom investment banking och private equity.

Vänligen besök hexagon.com för mer information om extrastämman.

För mer information, vänligen kontakta:
Mikael Ekdahl, Valberedningens ordförande, +46 709 777 203, valberedning@hexagon.com

Maria Luthström, Head of Sustainability and Investor Relations, Hexagon AB, +46 86 01 26 27, ir@hexagon.com
Kristin Christensen, Chief Marketing Officer, Hexagon AB, +1 404 554 0972, media@hexagon.com

Nyheter om Hexagon

Hos Avanza kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos båda för att nyttja fördelarna och de låga avgifterna hos respektive aktör.

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.

Om aktien Hexagon