Hoppa till huvudinnehållet

NorwayNorwayHOEGH AUTOLINERS ASA
(HAUTO)

· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Senast
92,20
Idag %
+0,88%
Idag +/-
+0,80
Köp
91,45
Sälj
93,15
Högst
93,60
Lägst
91,15
Omsatt (Antal)
448 212
· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
· Oslo Børs · Valuta i NOK
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Senast
92,20
Utveckling idag
+0,88%
+0,80
Köp
91,45
Sälj
93,15
Högst
93,60
Lägst
91,15
Omsatt (Antal)
448 212
Q4-rapport
50 dagar sedan34min
19,9216 NOK/aktie
Senaste utdelning
33,73 %
Direktavk.

Orderdjup

Stängd
Antal
Köp
34
Sälj
Antal
300

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Omsättning (NOK)
41 380 513

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2024 Q1-rapport
24 apr.
Tidigare händelser
2023 Q4-rapport8 feb.
2023 Q3-rapport26 okt. 2023
2023 Q2-rapport17 aug. 2023
2023 Q1-rapport4 maj 2023
2022 Årsstämma25 apr. 2023
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat

Kunder har även besökt

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q4-rapport
50 dagar sedan34min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2024 Q1-rapport
24 apr.
Tidigare händelser
2023 Q4-rapport8 feb.
2023 Q3-rapport26 okt. 2023
2023 Q2-rapport17 aug. 2023
2023 Q1-rapport4 maj 2023
2022 Årsstämma25 apr. 2023
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 20 tim sedan
    för 20 tim sedan
    för 17 tim sedan
    för 17 tim sedan
    Meget store baller der ja 👌🏻 ikke lenge til månedsoppdatering og ikke altfor lenge til Q1 heller.
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    [The Telegraph 27.2.24: "Chris Price Liveblog" BETALINGSMUR! ) https://www.telegraph.co.uk/business/2024/03/27/ftse-100-markets-latest-news-china-electric-car-cocoa/ UTHEVET: "While Chinese imports into Europe have largely been Tesla, Dacia and BMW cars produced there, it is projected that Chinese brands such as BYD could secure 11pc of the European EV market this year and 20pc in 2027." - - - >>Bloginnlegg (blir auto-oversatt fra Eng) Chinese EVs to take quarter of European market this year China is clawing a greater share of the electric vehicle market away from European rivals as new figures suggest a quarter of EVs sold within the EU this year will come from the country. Almost a fifth of electric vehicles sold in Europe last year were made in China and this is on track to reach 25pc this year, according to new analysis by Transport & Environment (T&E). While Chinese imports into Europe have largely been Tesla, Dacia and BMW cars produced there, it is projected that Chinese brands such as BYD could secure 11pc of the European EV market this year and 20pc in 2027. The forecast comes as the EU is considering import tariffs to counter subsidies for China’s EV industry. Julia Poliscanova, senior director at T&E, said: “Tariffs will force carmakers to localise EV production in Europe, and that’s a good thing because we want these jobs and skills. “But tariffs won’t shield legacy carmakers for long. Chinese companies will build factories in Europe and when that happens our car industry needs to be ready.” The EU is widely expected to increase tariffs on EVs from China after an investigation into whether local subsidies helped electric cars made in China undercut European-made models. Raising the EU tariff on all vehicle imports from China to 25pc would make medium-sized sedans and SUVs more expensive than their European equivalents – making the case for EU manufacturing, said T&E. Compact SUVs and larger cars imported from China are expected to remain slightly cheaper with such a tariff. However, it warned that the EU should not aim to “shield its carmakers from meaningful competition”, which would limit the offer of affordable electric cars for Europeans. It said: “It is crucial that a higher tariff is accompanied by a regulatory push to increase production of EVs, including electrification targets for company car fleets by 2030 – on top of the agreed 100pc clean car goal in 2035.”
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    Kinesiske produsenter har litt å gå på selv om den fryktede tollen skulle komme
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    Svakhet i det LANGE bildet er der, med nybyggene, og faktorer som tilsier lavere bilvolum over sjø. (Lavere bilsalg i USA, økende inventories i markedene bilene skal selges, evt toll på kinesiske elbiler) Jeg tror overraskelsene hos HAUTO vil komme på oppsiden, på utbyttene. Vi har ennå ikke sett effekt på hva de klarer å forhandle på fornyelse av kontrakter, i et HETT bilskipsmarked. Noen hevder at bilfabrikantene vil vente med å fornye kontrakter til markedet faller. Dette har jeg null tro på. Bilfabrikantene har relativt kort sikt på inntjening, de er fokusert på å levere på kvartalstall. Og da må de få bilene til markedet. Spot kapasitet er mangelvare, og HAUTO har "upper hand" på å selge sin kapasitet lengst mulig, til høyest mulig pris. Bilfabrikantene vil se, og ha valg mellom "skyhøy spotrate" vs "akseptabel langsiktig rate".
    för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    Fant ut av dette. Mange av de nye skipene er store. Det er ca 760 skip med kapasitet over 1000 CEU
  • för 3 dagar sedan
    för 3 dagar sedan
    Folketrygdfondet kjøpte for 97 og de eier vel opp mot 10% av selskapet. Det kan ikke være et dårlig tegn for de kjøper ikke uten å ha møtt ledelsen og forstått caset grundig.
    för 3 dagar sedan
    för 3 dagar sedan
    Ja! Kjempebra eksempler på FTFs handler over tid. Jeg skal ikke bry meg med å spesifisere utvalgte handler, men vi nyter godt alle sammen av deres avkastning over tid.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q4-rapport
50 dagar sedan34min
19,9216 NOK/aktie
Senaste utdelning
33,73 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
19,9216 NOK/aktie
Senaste utdelning
33,73 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 20 tim sedan
    för 20 tim sedan
    för 17 tim sedan
    för 17 tim sedan
    Meget store baller der ja 👌🏻 ikke lenge til månedsoppdatering og ikke altfor lenge til Q1 heller.
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    [The Telegraph 27.2.24: "Chris Price Liveblog" BETALINGSMUR! ) https://www.telegraph.co.uk/business/2024/03/27/ftse-100-markets-latest-news-china-electric-car-cocoa/ UTHEVET: "While Chinese imports into Europe have largely been Tesla, Dacia and BMW cars produced there, it is projected that Chinese brands such as BYD could secure 11pc of the European EV market this year and 20pc in 2027." - - - >>Bloginnlegg (blir auto-oversatt fra Eng) Chinese EVs to take quarter of European market this year China is clawing a greater share of the electric vehicle market away from European rivals as new figures suggest a quarter of EVs sold within the EU this year will come from the country. Almost a fifth of electric vehicles sold in Europe last year were made in China and this is on track to reach 25pc this year, according to new analysis by Transport & Environment (T&E). While Chinese imports into Europe have largely been Tesla, Dacia and BMW cars produced there, it is projected that Chinese brands such as BYD could secure 11pc of the European EV market this year and 20pc in 2027. The forecast comes as the EU is considering import tariffs to counter subsidies for China’s EV industry. Julia Poliscanova, senior director at T&E, said: “Tariffs will force carmakers to localise EV production in Europe, and that’s a good thing because we want these jobs and skills. “But tariffs won’t shield legacy carmakers for long. Chinese companies will build factories in Europe and when that happens our car industry needs to be ready.” The EU is widely expected to increase tariffs on EVs from China after an investigation into whether local subsidies helped electric cars made in China undercut European-made models. Raising the EU tariff on all vehicle imports from China to 25pc would make medium-sized sedans and SUVs more expensive than their European equivalents – making the case for EU manufacturing, said T&E. Compact SUVs and larger cars imported from China are expected to remain slightly cheaper with such a tariff. However, it warned that the EU should not aim to “shield its carmakers from meaningful competition”, which would limit the offer of affordable electric cars for Europeans. It said: “It is crucial that a higher tariff is accompanied by a regulatory push to increase production of EVs, including electrification targets for company car fleets by 2030 – on top of the agreed 100pc clean car goal in 2035.”
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    Kinesiske produsenter har litt å gå på selv om den fryktede tollen skulle komme
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    Svakhet i det LANGE bildet er der, med nybyggene, og faktorer som tilsier lavere bilvolum over sjø. (Lavere bilsalg i USA, økende inventories i markedene bilene skal selges, evt toll på kinesiske elbiler) Jeg tror overraskelsene hos HAUTO vil komme på oppsiden, på utbyttene. Vi har ennå ikke sett effekt på hva de klarer å forhandle på fornyelse av kontrakter, i et HETT bilskipsmarked. Noen hevder at bilfabrikantene vil vente med å fornye kontrakter til markedet faller. Dette har jeg null tro på. Bilfabrikantene har relativt kort sikt på inntjening, de er fokusert på å levere på kvartalstall. Og da må de få bilene til markedet. Spot kapasitet er mangelvare, og HAUTO har "upper hand" på å selge sin kapasitet lengst mulig, til høyest mulig pris. Bilfabrikantene vil se, og ha valg mellom "skyhøy spotrate" vs "akseptabel langsiktig rate".
    för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    Fant ut av dette. Mange av de nye skipene er store. Det er ca 760 skip med kapasitet over 1000 CEU
  • för 3 dagar sedan
    för 3 dagar sedan
    Folketrygdfondet kjøpte for 97 og de eier vel opp mot 10% av selskapet. Det kan ikke være et dårlig tegn for de kjøper ikke uten å ha møtt ledelsen og forstått caset grundig.
    för 3 dagar sedan
    för 3 dagar sedan
    Ja! Kjempebra eksempler på FTFs handler over tid. Jeg skal ikke bry meg med å spesifisere utvalgte handler, men vi nyter godt alle sammen av deres avkastning over tid.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Stängd
Antal
Köp
34
Sälj
Antal
300

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Omsättning (NOK)
41 380 513

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Kunder har även besökt

Företagshändelser

Nästa händelse
2024 Q1-rapport
24 apr.
Tidigare händelser
2023 Q4-rapport8 feb.
2023 Q3-rapport26 okt. 2023
2023 Q2-rapport17 aug. 2023
2023 Q1-rapport4 maj 2023
2022 Årsstämma25 apr. 2023
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm