Nästan en av fem anser att bankernas tjänster har förbättrats under pandemin
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter
BörskollenFör dig med koll på börsen

Nyhet från partner

Nästan en av fem anser att bankernas tjänster har förbättrats under pandemin

Nästan en av fem anser att bankernas tjänster har förbättrats under pandemin

Enligt en ny undersökning från AI-företaget SAS Institute undviker en av fyra svenska bankkunder att besöka ett fysiskt bankkontor om de kan få en likvärdig eller bättre kundupplevelse digitalt.

Undersökningen visar även att digitaliseringen av bankerna radikalt förändrat hur kunderna utför bankärenden, en utveckling som pandemin drivit på. Elva procent av alla svenska bankkunder började använda.

Lorem ipsum dolor sit amet. Est omnis iusto eos velit nostrum et pariatur quod non. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum. Porro dolore rem voluptas iste. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum

Denna källa har få eller inga artiklar bakom betalvägg
Läs hela artikeln hos Finanstid

Nyhetsbrev