NIMBUS GROUP UTÖKAR SITT ÅTERFÖRSÄLJARNÄTVERK I NORDAMERIKA MED TRE NYA ÅTERFÖRSÄLJARE

Nimbus Group AB (publ) fortsätter sin satsning på den nordamerikanska marknaden genom att utse tre nya återförsäljare för båtar av varumärket Nimbus i Nordamerika.

Clarks Landing Yacht Sales kommer att bli enda återförsäljare för Nimbusbåtar i delstaten New Jersey, CenterPointe Yacht Services i delstaterna Wisconsin och Illinois, och Milltown Yacht Sales enda återförsäljare för Nimbusbåtar i Vancouver, Kanada. Utnämningen av de tre nya återförsäljarna sker efter det nyligen annonserade samarbetet med återförsäljaren HMY Yacht Sales i Florida och innebär ytterligare förstärkning av bolagets satsningar på den nordamerikanska marknaden.

”De här nya återförsäljarna erbjuder en unik expertis inom sina respektive marknader. Vi är mycket glada över att få jobba ihop med så kunnigt branschfolk som med sina många år i branschen byggt upp en omfattande kompetens. Var och en av dessa återförsäljare har båtar att visa upp och sälja inför kommande båtsäsong eftersom vi är övertygade om att de här båtarna kommer att tas emot väl på dessa strategiska marknader”, säger Justin Joyner, vd för Nimbus Groups amerikanska dotterbolag.

CenterPointe Yact Services är ett familjeägt och familjedrivet företag med fyra anläggningar utmed Lake Michigan. Företaget erbjuder båtägare i regionen ett komplett utbud som omfattar båtförsäljning, förvaring, underhåll och båtplatser. Utökningen med båtar av varumärket Nimbus innebär en förstärkning av företagets varumärkesportfölj men också att Illinois och Wisconsin får tillgång till en båt som konstruerats för ett klimat liknande det i området och som därmed kommer göra det möjligt för användarna i de här delarna av Nordamerika att förlänga sin båtsäsong. Nimbusbåtar kommer att börja levereras i mitten av maj.

Clarks Landing Yacht Sales är verksamma i New Jersey och Maryland har servat den här delen av USA i mer än 40 år. Bolaget har en lång erfarenhet och expertis inom försäljning, service och förvaring. Clarks Landing är för närvarande verksamma i delstaterna New Jersey och Maryland. Anläggningen i New Jersey kommer att tjäna som nav för försäljning och service för Nimbusbåtar. De första Nimbusbåtarna kommer att börja levereras till New Jersey i början av juni och produktutbudet kommer att omfatta båtar ur Tender- och Weekender-serierna.

Milltown Yacht Services är beläget i Vancouver i provinsen British Columbia, Kanada, och är ett familjeägt företag vars kunniga personal erbjuder båtägare en personlig service och expertis inom såväl försäljning, service- och förvaringslösningar. Båtarna från Nimbus kommer att utgöra en attraktiv utökning av företagets nuvarande produktportfölj och kommer att erbjuda båtägare en spännande ny produkt för utfärder på de vackra vattenområdena i British Columbia. De första nya Nimbusbåtarna kommer att levereras till Vancouver från början till mitten av maj.

Nyheter om Nimbus

Om aktien Nimbus