BICO listas topp-tre Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte

BICO listas topp-tre Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte

Deloitte har i sin årliga Technology Fast 50-rankning listat BICO som det tredje snabbast växande företaget i Sverige

Det världsledande biokonvergensföretaget, BICO meddelade idag att bolaget rankades som nummer tre bland Sveriges snabbast växande teknikföretag i årets Deloitte Sweden Technology Fast 50. Deloittes årliga rankning uppmärksammar de 50 snabbast växande teknikföretagen, baserat på tillväxten i nettoomsättningen de senaste fyra åren.

"Detta erkännande är en bekräftelse på vår snabba globala tillväxt och på den potential och det intresse som finns för vårt utbud inom biokonvergens. Jag är tacksam för rankningen och mycket stolt över engagemanget i vårt team som gör det möjligt för oss att fortsätta skapandet av framtidens hälsa. Jag är glad över att fortsätta accelerera och bygga detta bolag för framtiden tillsammans med teamet, säger Erik Gatenholm, VD och medgrundare BICO.

BICO grundades 2016 och har snabbt vuxit från att vara ett bolag med ett kontor i Sverige som fokuserade på biobläck och bioprinters till en global sammanhållen koncern med ett omfattande utbud av produkter och lösningar inom biokonvergens med fler än 1 000 anställda på 37 kontor. Företaget har idag fler än 25 000 instrument installerade i fler än 65 länder runt om i världen.

Det är så roligt att få uppmärksamma och fira företagen i årets Deloitte Sweden Technology Fast 50. Bolagen på listan, och deras smarta lösningar och tjänster, speglar Sveriges ledande position inom innovation, entreprenörskap och digital transformation. Att kvalificera till en plats på listan är en imponerande bedrift och vi ser fram emot att följa dessa företag framöver, säger Ester Sundström, partner och ansvarig för Deloitte Sweden Technology Fast 50.

För att läsa mer om Deloitte Sweden Technology Fast 50, vänligen besök: fast50.se

För mer information, vänligen kontakta:
Isabelle Ljunggren, Kommunikationschef
Telefon: +46 70 830 0890
E-mail: il@bico.com

BICO Press office
E-mail: press@bico.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 november kl. 17:30 (CET).

Om BICO

Det världsledande biokonvergensföretaget BICO (tidigare CELLINK), grundades 2016 och kombinerar olika teknologier såsom robotik, artificiell intelligens, datavetenskap och 3D-bioprintning med biologi för att möjliggöra för våra kunder att kunna förbättra människors hälsa och liv till det bättre.

Med fokus på applikationsområdena bioprintning, multiomics, cellinjeutveckling och diagnostik utvecklar och marknadsför företaget innovativ teknik som gör det möjligt för forskare inom biovetenskap att odla celler i 3D-miljöer, genomföra high-throughput läkemedelsscreening och skriva ut mänskliga vävnader och organ för medicinsk, läkemedels- och kosmetisk industri. Vi skapar framtidens hälsa.

Koncernen har över 25 000 installerade produkter, inklusive hos världens topp 20 ledande läkemedelsföretag, i fler än 65 länder och har citerats i fler än 9 500 publikationer. BICO är noterat på Nasdaq Stockholm, BICO. www.bico.com

BICO listas topp-tre Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloittehttps://mb.cision.com/Main/14960/3460969/1501797.pdf

Nyheter om BICO Group

Hos Avanza kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. Om du ska handla fonder tycker vi att du ska spana in SAVR då du betalar 30-50% mindre i avgifter hos dem. En annan mäklare som erbjuder courtagefri aktiehandel är eToro - se vårt test av eToro här.

När det kommer till utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi bytte själva till Hedvig och sparar 2 436 kr per år i utgifter, jämför gärna själv på webben.

Om aktien BICO Group