Ascelia Pharma presenterar Orviglance mateffektstudie vid RSNA 2022-konferensen
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Ascelia Pharma presenterar Orviglance mateffektstudie vid RSNA 2022-konferensen

Ascelia Pharma AB (publ) (ticker: ACE) meddelade idag resultaten från Orviglance® mateffektstudie har antagits som en muntlig presentation till världens största radiologikonferens RSNA. Konferensen kommer att hållas 27 november – 1 december i Chicago, Illinois.

Mateffektstudien utvärderar effekten av matintag på absorption och signalintensitet med Orviglance. Resultaten, som ursprungligen tillkännagavs i maj 2022, visade att intag av en lätt måltid före administrering av Orviglance ger liknande bildförbättring vid en MR-undersökning av levern jämfört med ett fastande tillstånd. I linje med tidigare studier bekräftade data också robust bildförbättring av levern efter Orviglance-administrering jämfört med en MR-bild utan kontrastmedel.

”Vi är mycket glada över att studien har valts ut till muntlig presentation vid den prestigefyllda radiologikonferensen RSNA. Att kunna undvika ett fastande tillstånd förbättrar bekvämligheten för patienter och underlättar administreringen av Orviglance i klinisk praxis. Resultaten från studien stödjer också vår tidigare kunskap om bildförbättringen som Orviglance ger till MR-undersökningar”, säger Carl Bjartmar, Chief Medical Officer på Ascelia Pharma.

Presentationens titel: Effect of Food Intake on Pharmacodynamics of A Novel Oral Liver-specific ContrastAgent: Orviglance (Manganese Chloride Tetrahydrate)

Tidpunkt för presentationen: 30 november kl. 15.00 lokal tid Chicago.

Börskollens app – Högt betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Vårt nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Nyheter om Ascelia Pharma

Innehåller annonslänkar

Så kommer du igång med trading

Den här månaden har vi valt att lyfta fram trading som utbildningstema, så att du som läsare ska få en möjlighet att fördjupa dig mer och spetsa dina kunskaper. Nedan finner du ett antal matiga guider och vi lyfter även fram vårt förstahandsval av mäklare och plattform: IG.

STÄNG X
Bästa valet för trading – Bra erbjudande & gratis utbildning
Världsledande global tradingmäklare med prisbelönt app
Gratis att öppna konto & demokonto (fiktiv handel)
KOM IGÅNG

74% av alla icke-professionella kunder förlorar pengar på CFD-handel hos de här leverantörerna.

Om aktien Ascelia Pharma