DUG Foodtech i rampljuset: Potatisdryck väcker stort intresse hos tyska medier och konsumenter
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

DUG Foodtech i rampljuset: Potatisdryck väcker stort intresse hos tyska medier och konsumenter

Det svenska varumärket DUG skapar rubriker i Tyskland när dess banbrytande, potatisbaserade mjölkalternativ får stor uppmärksamhet i media och väcker nyfikenhet bland konsumenter. Tysklands största tidning, BILD, publicerade nyligen en uppmärksammad artikel om DUG och märkets intåg hos ledande butikskedjor som Rewe, Rossmann och Kaufland.

Artikeln, med rubriken "Kartoffel-Milch erobert deutsche Supermärkte" ("Potatismjölk erövrar tyska stormarknader") speglar det växande intresset för alternativa mjölkprodukter bland tyska konsumenter - där DUG utmärker sig genom sitt unika användande av potatis.

 

”Vi är glada över det positiva mottagandet i Tyskland,” säger Helene Nielsen, VD på DUG Foodtech. ”Att bli uppmärksammade av en stor dagstidning som BILD visar att vår produkt väcker uppmärksamhet och det är ett viktigt steg för oss.”

 

DUG:s potatisbaserade dryck erbjuder ett hållbart och allergivänligt alternativ till traditionell mjölk och andra växtbaserade drycker. Produkten är glutenfri, har låg sockerhalt och lämpar sig för personer med soja- eller nötallergi. Den krämiga konsistensen och neutrala smaken gör den mångsidig - från kaffe till matlagning.

 

Lanseringen av DUG i Tyskland ligger helt i linje med den ökande efterfrågan på växtbaserade alternativ. En färsk undersökning från YouGov visar att 34 % av tyskarna konsumerar växtbaserade mjölkersättningar, där havre, mandel och soja är de vanligaste. DUG:s inträde på marknaden erbjuder ett nytt och innovativt alternativ inom denna växande kategori.

 

Läs artikeln i BILD här (på tyska):
https://www.bild.de/leben-wissen/kaufland-und-rewe-kartoffel-milch-erobert-deutsche-supermaerkte-682dd7a95f3f016fd2bb54b3

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

DUG Foodtech AB (publ)

Helene Nielsen, verkställande direktör

Tel: +46 732 22 76 35

E-post: [email protected]


 

Om DUG Foodtech

DUG Foodtech ska vara det naturliga valet för alla aktörer i omställningen till växtbaserade livsmedel. Bolagets affärsidé är att använda egna patenterade metoder, innovativa lösningar och kunskap för att utveckla, sälja produkter som marknaden efterfrågar. För att livsmedelsindustrin ska nå sina uppsatta klimatmål krävs förändringar. Bolaget bidrar genom sin satsning på växtbaserade livsmedel med lågt klimatavtryck, råvaror som är lättodlade och tillgängliga samt har hälsofördelar för slutkonsument. Bolaget och dess väletablerade samarbetspartners på prioriterade marknader och kanaler ger förutsättningar att växa på en global marknad, värderad till 100 miljarder US-dollar. Aktien är noterad på Nasdaq First North och handlas under namnet DUG. Läs mer på ir.dugdrinks.com. Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-5030 15 50 eller e-post: [email protected].

Nyheter om Dug Foodtech

Läses av andra just nu

Om aktien Dug Foodtech

Senaste nytt