Första kedjekunden för Lightfry i USA på östkusten

Eatgood har genom HB Specialty Foods tagit den första ordern från en kedjekund i USA på Östkusten. Efter test av en första enhet så kom nu en order på åtta Lightfry enheter med en option på ytterligare åtta Lightfry enheter. Att försäljningen i USA skulle komma igång har vi inte tvekat på men någon måste vara lite pionjär även på den kommersiella marknaden för nyare teknik och maskinutrustning, i detta fallet den kommersiella luftfritösen Lightfry. Det ger avtryck på marknaden och viktiga referenser skapas för andra restauranger och kedjekunder som kan användas vid bearbetning av marknaden i övrigt. Vi tackar våra MAFSI representanter som driver marknaden och marknadsföringen framåt av Lightfry på USA marknaden. Se mer om våra MAFSI reps på www.lightfry.com under fliken resellers som täcker c:a 85% av USA och dess delstater.

Hela världen och givetvis USA drabbas av stigande oljekostnader vilket driver marknad och kunder mot Air Fry Technology, för att komma ifrån måstet med att använda den allt dyrare oljan, som stiger på en global nivå. Att framtidssäkra sin verksamhet och ta sig ifrån oljeberoendet är viktigt för många aktörer och det driver affärer till Lightfry’s fördel. Efter stigande priser, minskat oljeutbud kommer risken för brister och ransonering av vegetabiliska oljor och där kommer Lightfry in i bilden – som ett framtidssäkert alternativ.

”Vi drar nytta av ett extremt stort kontaktnät som MAFSI representanterna besitter i USA med enskilda kunder likväl som kedjekunder av alla de slag. Det viktigaste av allt är att det är direktkontakter med kunder, vilka är Lightfry enheternas användare och brukare. Faktorer, särskilt såsom ekonomi genom kraftigt stigande vegetabiliska oljepriser, ingen oljeförbrukning, energieffektiv, bättre för hälsan, miljövänlig, säkerhet, effektivisering, flexibilitet etc är alla intressanta faktorer som passar väldigt väl in på Lightfry – AIR IS THE NEW OIL – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB”

Denna information är sådan information som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 maj 2022.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Önnermark, VD EatGood Sweden AB
E-post:
henrik@eatgood.se

Kort om EatGood

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad, inkluderandes marina installationer, till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar.

Första kedjekunden för Lightfry i USA på östkustenhttps://mb.cision.com/Main/15408/3566971/1579605.pdf

Nyheter om EatGood

Världsledande nätmäklare för trading