Så har finfluencers blivit en annonskanal – gråzon med flera risker
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter
BörskollenFör dig med koll på börsen

Nyhet från partner

Så har finfluencers blivit en annonskanal – gråzon med flera risker

Så har finfluencers blivit en annonskanal – gråzon med flera risker

Utöver spaningar och tips om aktiemarknaden fylls flödena hos finfluencers allt oftare av reklamsamarbeten.

Men för annonsörer är det en balansgång, både i frågan om vilken utdelning samarbetena faktiskt gett – och om de riskerar att hamna på fel sida om lagen.

Lorem ipsum dolor sit amet. Est omnis iusto eos velit nostrum et pariatur quod non. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum. Porro dolore rem voluptas iste. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum

Denna källa har vissa artiklar bakom läsvägg
Läs hela artikeln hos Privata Affärer

Nyhetsbrev