Decenniets största IPO – värdering på över 100 miljarder dollar
Kinesiska modedetaljisten Shein förbereder sig för en stor börsnotering i USA och har värvat politiska experter för att hjälpa till att navigera i det komplicerade landskapet. En av dessa rådgivare är republikanen David Dreier, som har varit en central figur i företagets förberedelser under de senaste månaderna.
- Shein har värvat politiska experter, inklusive republikanen David Dreier, för att hjälpa till att navigera i det komplicerade landskapet inför sin planerade börsnotering i USA.
- Om Shein noteras på börsen skulle det vara en av de största noteringarna på senare år, med företagets värdering över 100 miljarder dollar förra året.
- Sheins värdering överträffar nu H&M och Zaras moderbolag Inditex tillsammans.
Shein vänder sig till politiska experter
Shein, en framstående kinesisk modeaktör, förbereder sig för en börsnotering i USA och har anlitat expertrådgivare för att hjälpa dem att navigera i det komplicerade politiska och regulatoriska landskapet. Bland dessa rådgivare finns den framstående republikanen David Dreier, som har spelat en central roll i företagets förberedelser under de senaste månaderna.
Detta skriver The Information, rapporterar nyhetsbyrån Finwire.
En av de största noteringarna på senare år
Enligt The Wall Street Journal ansökte Shein konfidentiellt om en börsnotering i USA i november. Om företaget noteras skulle det vara en av de största noteringarna under det senaste decenniet, med företagets värdering över 100 miljarder dollar förra året. Detta gör Shein mer värderat än H&M och Zaras moderbolag Inditex tillsammans.
Om Shein
Kinesiska klädföretaget Shein är en global e-handlare för mode och livsstil som har som mål att göra modets skönhet tillgänglig för alla. Bolaget använder on-demand tillverkningsteknik för att koppla leverantörer till sin smidiga leveranskedja, vilket minskar lagerslöseriet och gör det möjligt för dem att leverera en mängd olika prisvärda produkter till kunder över hela världen. Shein har verksamhet i 150 länder, där USA utgör företagets största marknad.