Mobiloperatören stämd – för sin kundtjänst
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter
BörskollenFör dig med koll på börsen

Nyhet

Mobiloperatören stämd – för sin kundtjänst

Mobiloperatören stämd – för sin kundtjänst

Konsumentombudsmannen stämmer den svenska mobiloperatören Hallon.

Anledningen är att företaget inte visar något telefonnummer till sin kundtjänst, utan låter deras kunder prata med en chattbot när de behöver hjälp.

Mobiloperatören har ett nummer, men det syns bara i avtalsvillkoren och avtalsbekräftelsen när kunder tecknar abonnemang, enligt KO.

Jasmine Sowood, pressansvarig för Hallon, skriver i ett mejl till TT att Hallon tagit emot stämningsansökan och att ärendet inte är nytt för dem.

Enligt Sowood har Hallon under en tid haft en diskussion med KO om kundtjänsten. Hon menar att kunder kan kontakta Hallon via telefon – även om den största delen av kundservicen ges digitalt.

”Nu ser vi fram emot att få detta rättsligt prövat”, skriver hon i mejlet.

Källa: TT

Nyhetsbrev