Artikeln är ett annonssamarbete

Kryptoteknikbolaget

Kryptoteknikbolaget rider på starka trender inom krypto och influencer marketing – Möjlighet att investera i nya kryptovalutan Influencio

Marknaden runt influencers uppvisar stark tillväxt och har mer än fördubblats under de senaste åren. Marknadsförings- och reklambranschen står inför betydande förändringar när allt fler väljer att nå ut genom influencers. Högaktuella Influencio, som lanserar en ny kryptovaluta för influencers, vill ta tillvara på potentialen i influencer marketing.

Nu bjuds även svenska investerare en möjlighet att investera i kryptovalutan Influencio och priset i denna ICO/IDO är 0.07 USD/token inför planerad notering på ett flertal kryptobörser under första halvan av 2022.

”Vi vill hjälpa annonsindustrin och influencers och då särskilt den gigantiska marknaden av micro-influencers med ett bättre och mer effektivt verktyg för spridning och engagemang”, säger Daniel Daboczy, vd och medgrundare till Influencio.

Gigantisk marknad – Öppnar dörren till miljontals influencers världen över

Marknaden runt influencers har mer än fördubblats mellan 2019 och 2021, från 6,5 miljarder dollar till 13,8 miljarder dollar. Med hjälp av kryptoteknik, det vill säga decentraliserad distribution av betalning, ska Influencio rita om kartan för betalda samarbeten med influencers, där primärt det stora globala segmentet inom micro-influencers är det mest intressanta.

Det råder ingen tvekan om att vi är mitt i ett paradigmskifte. Det som funkade bra i förrgår kan vara old news idag. Influencio byggs globalt och decentraliserat från dag ett, där vår ambition är att hjälpa över 100 miljoner globala microinfluencers ta betalt och samtidigt hjälpa annonsindustrin med ett bättre och effektivare verktyg för spridning och engagemang,” fortsätter Daniel Daboczy.

Influencio ger över 100 miljoner skapare en möjlighet att ta en större del av den stora kakan som marknadsföring genom influencers årligen omsätter. Genom att använda kryptoteknik kringgår man de stora tech-jättarna och ger i stället makten till influencers samtidigt som man möjliggör effektivare marknadsföring för företag.

Influencio redan backat av varumärkesambassadörer med över 37 miljoner följare globalt


Ett mindre urval av de många influencers som redan valt att investera i och verka som ambassadörer för Influencio. I skrivande stund har man attraherat fler än 300 influencerambassadörer med en sammanlagt totalt räckvidd på över 37 miljoner följare globalt – och allt fler ansluter sig till projektet för varje dag som går!

Influencio bygger en plattform som använder kryptobelöningar för att stärka mindre influencers, så kallade micro-influencers, möjlighet att tjäna pengar på sin räckvidd. I samma process får deras fans också möjlighet att samla kryptovaluta samtidigt som de stöttar sina favoritinfluencers genom att ta del av deras sponsrade innehåll.

Medan samarbeten med stora influencers ibland kan ge dyra och ineffektiva kampanjer så är potentialen i att synas genom mindre influencers enorm. Med kryptoteknik så kan företag, influencers och fans få till lukrativa samarbeten som ger alla en större del av kakan.

Vi ser att influencer marketing spås bli nästa stora våg och där vi ser att micro-influencers på global nivå kan vara en av de mest trovärdiga och effektiva metoderna för att få ut ett budskap, amplifiera det till global reach och sticka ut ur bruset. Med vår erfarenhet, access till influencers samt position bedömer vi att sannolikheten är mycket stor att lyckas.”, avslutar Daniel Daboczy.

Erbjudandet i sammandrag

Priset i denna ICO/IDO är 0.07 USD/token.

Influencio planerar att notera kryptovalutan på minst en decentraliserad kryptobörs (tier1 eller tier2) under första halvåret 2022.

Anmälan och investering sker genom att fylla i formuläret och därefter följa överföringsinstruktionerna.

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar.

Läses av andra just nu

Mer från Börskollen

Nyhetsbrev

Senaste nytt