Så ska Storytel öka kundnöjdheten och engagemanget
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter
BörskollenFör dig med koll på börsen

Nyhet

Så ska Storytel öka kundnöjdheten och engagemanget

Så ska Storytel öka kundnöjdheten och engagemanget

Storytel planerar att öka sina satsningar på lokalt innehåll och förbättrad användarupplevelse under kommande kvartal. Samtidigt behåller företaget en stram investeringsnivå och fokuserar på tillväxt både i Norden och internationellt.

  • Investeringarna ska fortsatt understiga 5 procent av intäkterna.
  • Fokus ligger på ökad kundnöjdhet och expansion i och utanför Norden.
  • Lönsamheten uppges vara stabil även på marknader utanför Norden.

Storytel har presenterat sina ambitioner för framtiden vid ett investerarmöte, rapporterar Finwire. Bolaget ser möjligheter för expansion tack vare en stark finansiell ställning.

Fokus på lokal relevans och användarupplevelse

Vd Bodil Eriksson Torp lyfter fram att företaget vill fortsätta förbättra kundnöjdheten och engagemanget. Ökade investeringar i lokalt anpassat innehåll och förbättrade tjänster står i centrum.

Storytel planerar att satsa mer på att utveckla innehåll som tilltalar användare på olika marknader. Samtidigt ska användarupplevelsen för både nuvarande och framtida kunder förbättras.

Det är därför viktigt för oss att fortsätta att förbättra nöjdheten och engagemanget hos våra kunder. Så när vi blickar framåt kommer vi att öka våra investeringar i lokalt relevant innehåll och även i användarupplevelsen av våra tjänster

Bodil Eriksson Torp, via Finwire

Företaget upprepar att investeringarna fortsatt ska uppgå till under 5 procent av intäkterna. Detta gäller även för framtida satsningar inom såväl innehåll som teknik.

Expansion och lönsamhet utanför Norden

Storytels finanschef Stefan Wård diskuterar utvecklingen av ARPU, genomsnittlig intäkt per användare, och understryker att en lägre ARPU utanför Norden inte nödvändigtvis innebär sämre lönsamhet där.

Bolaget fokuserar på att befästa sin ledande position i Norden, samtidigt som tillväxten på kärnmarknader utanför Norden ska accelerera. Storytel ser även möjligheter att expandera till nya närliggande marknader och betonar vikten av en aktiv förvärvsagenda.

Storytel är ett svenskt företag med huvudkontor i Stockholm, som erbjuder digitala streaming- och publiceringstjänster för ljudböcker och e-böcker. Majoriteten av kunderna finns i Norden och Europa. För mer information, se Finwire.

Nyhetsbrev