Stellantis siktar högt – Jeep-försäljningen ska öka med 50 procent

Fordonskoncernen Stellantis planerar att kraftigt öka sin globala försäljning av Jeep inom de kommande tre åren. Bolaget förväntar sig en produktion och försäljning av cirka 1,5 miljoner fordon fram till 2027, vilket innebär en ökning med 50 procent. Detta rapporterar CNBC.
- Stellantis förväntar sig en betydande tillväxt i Nordamerika.
- Bolaget planerar att utöka sitt utbud av fordon och drivlinor.
- Antalet bilmärken ökar från 10 till 13 fram till 2027.
Fokus på Nordamerika
En stor del av den förväntade tillväxten för Jeep kommer att ske i Nordamerika. Bolaget ser en stor potential i denna marknad och kommer att rikta sina ansträngningar mot att öka sin närvaro och försäljning där.
Detta skriver CNBC, rapporterar nyhetsbyrån Finwire.
Utökat utbud
För att nå sina ambitiösa mål planerar Stellantis att utöka sitt erbjudande av fordon och drivlinor. Enligt företagets vd, Antonio Filosa, kommer Jeep att utöka sitt sortiment av bilmärken från 10 till 13 fram till 2027.
Vi på Börskollen kommer att följa utvecklingen noggrant och rapportera om hur Stellantis strategi påverkar marknaden och bolagets framtida prestationer.