Svenskt mjukvarubolag tar sikte på afrikanska life science-marknaden

Ett svenskt mjukvarubolag tar nu sikte på den växande marknaden för life science i södra Afrika genom ett nytt samarbete. Det strategiska partnerskapet öppnar för ökad försäljning och marknadsnärvaro i regionen.
- Hoodin inleder partnerskap med Tenax Enterprises i södra Afrika.
- Bolagets plattform ska integreras i Tenax tjänsteutbud till kunder.
- Försäljningsaktiviteter och presentation planeras under hösten.
Enligt Finwire har Hoodin tecknat ett strategiskt avtal med Tenax Enterprises för att etablera sig på life science-marknaden i södra Afrika. Avtalet innebär att Hoodins mjukvaruplattform kommer att implementeras och bli en del av Tenax tjänsteerbjudande till kunder inom regionen.
Nytt steg för tillväxt och affärsvärde
Partnerskapet innebär att Tenax omgående planerar att köpa de första licenserna för att integrera Hoodins plattform i sin verksamhet. Båda parter ser potential för ökad försäljning, särskilt med kommande marknadsaktiviteter under hösten.
Partnerskapet med Tenax innebär inte bara ett viktigt strategiskt steg in på en starkt expansiv marknad - det ger även ett direkt affärsvärde,
Marcus Emne, vd för Hoodin (Finwire)
Under hösten planeras gemensamma marknadsinsatser, bland annat kommer Tenax att presentera det nya erbjudandet på en större mässa i Sydafrika. Förhoppningen är att detta ska bidra till att påskynda försäljningen i regionen, även om några finansiella detaljer kring partnerskapet inte har offentliggjorts.
Om Hoodin och den nya plattformen
Hoodin är ett svenskt bolag grundat 2013 med huvudkontor i Malmö. Företaget har utvecklat en plattform som automatiserar övervakning och hantering av digitalt innehåll för företag.
Verksamheten är uppdelad i två affärsområden: Monitoring & Insights samt Aggregation & Curation. Genom samarbetet med Tenax hoppas bolaget nu stärka sin närvaro på en marknad som bedöms ha stor tillväxtpotential inom life science-sektorn.