Artikeln är ett annonssamarbete

Teckna

Teckna i My Wine Estate – Prisvärda kvalitétsviner med siktet mot Systembolaget

Med fokus på prisvärda kvalitétsviner, och de egna varumärkena “Valle de Vida” och “Cavates” samt en växande agentur står Göteborgsbaserade dryckesbolaget My Wine Estate redo att skala upp sin verksamhet med målet inställt på Systembolagets ordinarie sortiment, en egen vin- och reseklubb samt kommande webbshop med fokus på den nordiska och europeiska marknaden.

Med ca 750 delägare, en ledning med stor erfarenhet inom försäljning och marknadsföring står man nu redo för en offensiv försäljningsstart – och i anslutning till detta vill My Wine Estate stärka upp kassan genom en nyemission på 3,6 MSEK!

"Strategin för en bra lansering är att erbjuda konsumenter mycket goda och prisvärda viner där vi parallellt skapar intresse för vår rese- och vinklubb genom att My Wine Estate stöttar våra medlemmar till att starta sina egna lokala klubbar. Därigenom skapar vi förutsättningar för att kunna nå ut med kostnadseffektiv marknadsföring via detta växande nätverk av trogna ambassadörer och på sikt få in våra viner på hyllorna hos Systembolaget”, säger Milenko Gabrilo, VD för My Wine Estate.

Starka varumärken och storsatsning på egen vinklubb

Affärsidén för My Wine Estate kretsar kring att kunna erbjuda ett omfattande urval av egenägda samt externa varumärken av vin och sprit i kombination med tillhörande medlemskap i en egen rese- och vinklubb. Som medlem i vinklubben ska medlemmarna få ta del av exklusivt material och olika upplevelser – en etablering som pågår parallellt med arbetet att bygga upp ett attraktivt och konkurrensmässigt sortiment av olika drycker.

My Wine Estate drivs av en ledning med stor kunskap inom import, marknadsföring och försäljning. Vinklubben är tänkt att utgöra ett viktigt fundament i utvecklingen av bolaget och dess kommande drycker. Klubbens mål utvecklas ihop med medlemmarnas krav och önskemål och ju större efterfrågan som skapas på My Wine Estate drycker desto närmare Systembolagets fasta sortiment kommer bolaget.

Med rätt kunskap och engagemang utvecklar vi My Wine Estate med målsättningen att bli ett nordiskt ledande vin- och spritbolag med ett brett sortiment och en attraktiv vinklubb.

Efter att vi har etablerat oss i Sverige avser vi även påbörja en internationell etablering, primärt via e-handel, med fokus på övriga Norden samt utvalda europeiska länder”, avslutar Milenko.

Välkänd vinsommelier och restaurangprofil värvad


Video: Lär känna Magnus Gunnarsson.

My Wine Estate har också knutit till sig Göteborgsprofilen Magnus Gunnarsson, känd vinsommelier, kock och restaurangprofil med över 30 års bred erfarenhet av mat och dryck i egen regi. Magnus kommer bland annat att arrangera exklusiva vinprovningskvällar i samarbete med lokala restauranger i storstäderna Stockholm, Göteborg och Malmö samt använda sin kunskap och sitt kontaktnätverk strategiskt för att etablera försäljning mot restaurangsegmentet.

Erbjudandet i sammandrag

  • Teckningsperiod: 1 juli – 27 november 2022 (tilldelning av aktier sker fortlöpande)
  • Teckningskurs: 1,50 SEK per aktie
  • Emissionsvolym: 3,6 MSEK
  • Värdering pre-money: 36 MSEK
  • Börsnotering: Planeringsarbetet inför en kommande notering på lämplig handelsplats väntas ske under 2023.
Teckna direkt Läs mer på bolagets emissionssida Investeringsmemorandum


Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar.

Läses av andra just nu

Mer från Börskollen

Nyhetsbrev

Senaste nytt