Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Artikeln är ett annonssamarbete

Investera

Investera i den snabbväxande vinbranschen – Bli delägare My Wine Estate

Med fokus på prisvärda kvalitétsviner, och de egna varumärkena “Valle de Vida” och “Cavates” samt en växande agentur står Göteborgsbaserade dryckesbolaget My Wine Estate redo att skala upp sin verksamhet.

My Wine Estate genomför just nu en nyemission på den alltmer växande vinmarknaden och slår ny mark med egen rese- och vinklubb – där medlemmarna styr skutan mot stora vinländer och uppmuntras att starta egna lokala vinklubbar.


“Strategin för en bra lansering är att erbjuda konsumenter mycket goda och prisvärda viner där vi parallellt skapar intresse för vår rese- och vinklubb genom att My Wine Estate stöttar våra medlemmar till att starta sina egna lokala klubbar. Därigenom skapar vi förutsättningar för att kunna nå ut med kostnadseffektiv marknadsföring via detta växande nätverk av trogna ambassadörer och på sikt få in våra viner på hyllorna hos Systembolaget”, säger Milenko Gabrilo, VD för My Wine Estate.

Starka varumärken och storsatsning på egen vinklubb

My Wine Estate breddar successivt sitt sortiment av egenägda kvalitetsviner från vinmakare i de stora vinländerna. Med målet att bli Sveriges mest framstående rese- och vinklubb erbjuder nu My Wine Estate medlemskap i den egna vinklubben parallellt med en nyemission på 3,6 miljoner kronor. Det är en vinklubb som ska vara tillgänglig för alla, landet över, och passar både den vinintresserade och den mer rutinerade vinfantasten.

My Wine Estates breda sortiment av egenägda kvalitetsviner är nyckeln till det starkt växande konsumentintresset. Det egna varumärket Vale da Vida går i dag att köpa som rött, vitt och rosé på flaska och box. En fyllig och välstrukturerad Amarone från Danese Cantina i italienska Valpolicella finns också i sortimentet. Målet är nu att få ut fler av de egna vinvarumärkena på Systembolagets hyllor.

Med rätt kunskap och engagemang utvecklar vi My Wine Estate med målsättningen att bli ett nordiskt ledande vin- och spritbolag med ett brett sortiment och en attraktiv vinklubb. Efter att vi har etablerat oss i Sverige avser vi även påbörja en internationell etablering, primärt via e-handel, med fokus på övriga Norden samt utvalda europeiska länder”, avslutar Milenko.


Rese- och vinklubben satsar på att lära medlemmarna hur man bäst kan kombinera mat och vin med intressanta tips, recept, vinprovningar och resor. Medlemmarna är även de som står först på tur att informeras om allt från nya släpp till förköp från sortimentet. Som medlem kan du också vara med och påverka kommande dryckeslanseringar genom att skicka in egna önskemål.

Erbjudandet i sammandrag

  • Teckningsperiod: tom. 27 november 2022 (tilldelning av aktier sker fortlöpande)
  • Teckningskurs: 1,50 SEK per aktie
  • Emissionsvolym: 3,6 MSEK
  • Värdering pre-money: 36 MSEK
  • Börsnotering: Planeringsarbetet inför en kommande notering på lämplig handelsplats väntas ske under 2023.
Teckna direkt Läs mer på bolagets emissionssida Investeringsmemorandum


Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar.

Läses av andra just nu

Mer från Börskollen

Nyhetsbrev

Senaste nytt