Medieinvesteringarna ökade 2,5 procent i november
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter
BörskollenFör dig med koll på börsen

Nyhet

Medieinvesteringarna ökade 2,5 procent i november

Medieinvesteringarna ökade 2,5 procent i november
Unsplash.com

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 2,5 procent under november, jämfört med samma period i fjol.

Totalt förmedlades cirka 1,37 miljard kronor.

– Medieinvesteringarna ökade med 2,5 procent i november - motsvarande 33 miljoner kronor. Ackumulerat för året ligger ökningen på totalt 1,5 procent, vilket tyder på en viss optimism bland annonsörerna och en konjunktur som är på väg att vända, säger Anna Granditsky, VD Sveriges Mediebyråer.

Under månade minskade investeringarna inom följande mediekategorier: dagspress, DR/Annonsblad, tidskrifter, TV, utomhus/trafikreklam, radio och online video. Störst nedgång noterades för kategorin dagspress som backade med 20 procent.

Bifogat: https://mcusercontent.com/9027b4415695a660992e65b5e/images/bca02e54-7df0-ede3-d4f6-a57b1fb519c7.png

Nyhetsbrev