Nyhet

Bottenlistan: Så mycket förlorar de på varje såld elbil

Att tillverka en elbil är inte billigt.

Det tog superstjärnan i sammanhanget, Tesla, många år att bli lönsamt, och nu kämpar elbilstillverkarna med att hålla näsan över ytan tills det vänder. Elbilstillverkarna är definitivt inga vinstmaskiner.

Miljarderna rinner som sand mellan fingrarna, och senast under veckan som gick kom nyheten om ett räddningspaket för svensk-kinesiska.

Lorem ipsum dolor sit amet. Est omnis iusto eos velit nostrum et pariatur quod non. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum. Porro dolore rem voluptas iste. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum

Läs hela texten hos Dagens PS
Denna källa har få eller inga artiklar bakom betalvägg
Öppna