Nyhet

Trots bostadskrisen: Kommuner tar ut miljoner

Det blåser hårt på bostadsmarknaden, där hyreshöjningarna står som spön i backen.

Det hindrar dock inte flertalet kommuner från att plocka ut miljonbelopp från sina bostadsbolag. Det rör sig om ett flertal kommuner där ledningen återkommande använt sig av hyresintäkter för att finansiera diverse verksamheter.

Däribland kommuner som Upplands-Bro, Växjö, Linköping och Halmstad, som alla.

Lorem ipsum dolor sit amet. Est omnis iusto eos velit nostrum et pariatur quod non. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum. Porro dolore rem voluptas iste. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum

Läs hela texten hos Dagens PS
Denna källa har få eller inga artiklar bakom betalvägg
Öppna