Influencers, vilseledande reklam och svidande expertkritik – här är tofflan som blev årets mest hajpade varumärke
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter
BörskollenFör dig med koll på börsen

Nyhet från partner

Influencers, vilseledande reklam och svidande expertkritik – här är tofflan som blev årets mest hajpade varumärke

Influencers, vilseledande reklam och svidande expertkritik – här är tofflan som blev årets mest hajpade varumärke

Den färgglada gummitofflan Happy Flops från Kina har tapetserat varenda sociala medie-plattform det senaste halvåret.

“Designade för att linda fotvärk”, menar Happy Flops, bolaget bakom. Stora influencers som Viktor Frisk, Ida Warg och Vivi Wallin har glatt gjort reklam för tofflorna – trots att marknadsföringen kan vara vilseledande.

Nu hoppar en av profilerna av – efter Breakits granskning.

“Jag skulle aldrig rekommendera den här tofflan”, säger fotterapeuten Anette Eklund Terfelt.

Här är storyn om hur en man med ett dropshippingbolag fick var och varannan svensk att sommaren 2023 stoppa fötterna i ett par Happy Flops.

Lorem ipsum dolor sit amet. Est omnis iusto eos velit nostrum et pariatur quod non. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum. Porro dolore rem voluptas iste. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum

Denna källa tillämpar ofta läsvägg för sina artiklar
Läs hela artikeln hos Breakit

Nyhetsbrev