Arwidsro utökar emissionen av gröna hybridobligationer med 100 Mkr till totalt 500 Mkr

Den 29 april 2021 emitterade Arwidsro Fastighets AB (publ) (”Arwidsro”) framgångsrikt gröna hybridobligationer om 400 Mkr under ett ramverk om totalt 500 Mkr. Dagens utökning om 100 Mkr har tecknats till fullo av en större nordisk institutionell investerare och utökningen av den initiala emissionen innebär att ramverket därmed är fullt utnyttjat. Arwidsro avser att ansöka om upptagande till handel även för utökningen av hybridobligationerna på Nasdaq Stockholms företagsobligationslista för hållbara obligationer.

- Vi är mycket glada att kunna utöka vår gröna hybridobligation med 100 Mkr till en av Nordens största institutioner som genom detta blir vår största ankarinvesterare. Genom utökningen har vi stärkt balansräkningen ytterligare och har än större möjligheter att förverkliga våra mål, kommenterar Peter Zonabend, VD Arwidsro.

Nordea och Swedbank har gemensamt agerat arrangörer och s.k. bookrunners i samband med emissionen av hybridobligationerna. G&D har agerat legal rådgivare till Arwidsro.

Nyhetsbrev: Varje vecka handplockar vi de mest läsvärda nyhetsuppslagen från våra flöden och varvar med exklusiva intervjuer och tävlingar.

Nyhets- och aktieapp: Skapa bolagsbevakningar för dina favoritbolag och få automatiska pushnotiser vid aktienyheter och bolagshändelser – smidigt va?

Hos Avanza och Nordnet kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos flera av dessa för att dra nytta av ett större totalbelopp med courtagefri handel och låga avgifter!

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.