Fantasma Games (publ) avsätter VD med omedelbar verkan - Börskollen

Fantasma Games (publ) avsätter VD med omedelbar verkan

Fantasma Games (publ) styrelse har idag, 11 juni 2021, tagit beslut om att entlediga Björn Kjellsson som VD för bolaget. Han lämnar sitt uppdrag med omedelbar verkan. Bakgrunden till beslutet är att styrelsen vill se en mer aggressiv tillväxtplan. Jacob Sachs, idag CFO på bolaget, går in som tillförordnad VD och rekryteringsprocessen för att hitta en ny permanent VD har inletts.

”Fantasma Games verkar i en industri som präglas av stark tillväxt och stora möjligheter och vi är väl rustade för att ta en ännu starkare position på denna marknad. Jag vill å styrelsen vägnar tacka Björn Kjellsson för hans gedigna arbete i samband med börsintroduktionen” säger ordförande Björn W Ericsson som beklagar att sejouren blev kort för Kjellsson.

Jacob Sachs har jobbat på Fantasma Games i över ett år och var av instrumentell betydelse när bolaget togs publikt. Jacob har ett förflutet som analytiker inom investment banking på Kaupthing, controller på Besedo Global Services AB och kommer senast från posten som VD och delägare på ett e-handelsföretag. Jacob är civilekonom från Handelshögskolan i Göteborg.

För mer info kontakta Björn W Ericsson, styrelseordförande i Fantasma Games (publ) på epost: info@fantasmagames.com

Denna information är sådan som Fantasma AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 11 juni kl. 14:33.

Om Fantasma Games AB (publ.): Nasdaq First North-listade Fantasma Games är en Stockholmsbaserad spelstudio som grundades 2016. Vi är stolta över att ha ett litet och effektivt team av medarbetare från flera nationaliteter, alla förenade kring visionen att skapa ”slots beyond gambling”. Vår ständigt växande spelportfölj, som bland annat innehåller spelsuccéerna Heroes Hunt Megaways och Elemento, uppskattas mycket av spelare över hela världen. Idag finns våra spel finns tillgängliga på över 200 sajter däribland Leo Vegas, Unibet, Svenska Spel och Betsson.

Nyheter om Fantasma Games

Hos Avanza och Nordnet kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos flera av dessa för att dra nytta av ett större totalbelopp med courtagefri handel och låga avgifter!

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.

Om aktien Fantasma Games