Flytta och förvara utan att lämna hemmet
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Flytta och förvara utan att lämna hemmet. 24Storage lanserar nytt koncept

{newsItem.title}

När svenskarna omvärderar hur de utnyttjar sina kvadratmetrar hemma lanserar self storage-utmanaren 24Storage ett nytt koncept för e-handel och transporttjänster. En ökad efterfrågan på extern förvaring nära hemmet och livsförenklande vardagstjänster ligger bakom satsningen. Från och med nu är det möjligt för 24Storage kunder i Stockholm att flytta och förvara sina saker utan att behöva lämna hemmet.

Det har varit ett intensivt 2020 för 24Storage med börsnotering på First North för drygt ett år sedan och öppnande av en ny anläggning i Uppsala med ett helt nytt design- och servicekoncept. Dessutom ser vi ändrade flytt- och förvaringsbeteenden, en utveckling som accelererat när människor spenderat mer tid hemma.

– Under det senaste året har det varit viktigare än någonsin att lyssna på sina kunder och förstå hur vi kan underlätta deras vardag. Att erbjuda e-handel och transporttjänster som ett komplement till våra förråd är ett spännande steg i vår ständiga vilja att flytta fram gränserna för branschen och leverera en kundupplevelse i framkant, säger Gabriel Bergqvist, Head of Brand & Business Development på 24Storage.

Under året har fler människor spenderat mer tid hemma vilket bland annat lett till ökat antal flyttar och renoveringar. Många passar på att göra fint hemma, men enligt Gabriel Bergqvist är det vi ser också ett resultat av att människor nu på allvar omvärderar hur hemmet används.

– Mer tid hemma och till exempel behovet av ett hemmakontor har väckt frågan hos många om dyra kvadratmetrar verkligen behöver användas till förvaring av saker som sällan används. När väl en sådan tanke har slagit rot och de upptäckt alternativa lösningar är det svårt att se hemmet som en bra förrådsplats, avslutar Gabriel Bergqvist.

Det nya vardagsrutinerna och levnadsmönstren har i sin tur skapat efterfrågan på relaterade tjänster och produkter. Samtidigt har många ansvarfullt begränsat sina besök till handel och service, vilket ökat efterfrågan på e-handel och en mängd olika vardagsförenklande leveranstjänster. 24Storage lanserar därför nu ett nytt koncept för e-handel och transporttjänster för att möta den efterfrågan.

E-handel och transporttjänster
Med start idag lanserar 24Storage ett nytt koncept med e-handel för flyttmaterial till kunder i Stockholmsområdet. Plattformen är fullt integrerad i kundresan online och erbjuds när kunderna bokar sitt förråd. Flyttmaterialet levereras sedan hem till kunden i samarbete med Budbee.

Utöver e-handel erbjuds också transport mellan hemmet och förrådet, en tjänst där efterfrågan ökat det senaste året, primärt i storstadsområdena. Tillsammans med transportpartners kan 24Storage erbjuda sina kunder i Stockholmsområdet att boka förråd, få förvarings- och flyttmaterial levererat hem till dörren samt få de packade kartongerna körda till förråden utan att kunden behöver lämna hemmet.

Från och med 1 januari 2021 innefattas transport av bohag till och från magasinering i RUT-avdraget och kostnaden för tjänsten kan därmed dras av med 50 procent.

Börskollens app – Högt betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Vårt nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Innehåller annonslänkar

Så kommer du igång med trading

Den här månaden har vi valt att lyfta fram trading som utbildningstema, så att du som läsare ska få en möjlighet att fördjupa dig mer och spetsa dina kunskaper. Nedan finner du ett antal matiga guider och vi lyfter även fram vårt förstahandsval av mäklare och plattform: IG.

STÄNG X
Bästa valet för trading – Bra erbjudande & gratis utbildning
Världsledande global tradingmäklare med prisbelönt app
Gratis att öppna konto & demokonto (fiktiv handel)
KOM IGÅNG

74% av alla icke-professionella kunder förlorar pengar på CFD-handel hos de här leverantörerna.