Intea på väg mot börsnotering - Börskollen

{newsItem.title}

Intea på väg mot börsnotering

Intea Fastigheter AB (publ) har påbörjat ett arbete med avsikt att ansöka om att bolagets aktier ska tas upp till handel på Nasdaq Stockholm.

Arbetet med att förbereda bolaget inför en börsnotering har påbörjats vilket bland annat innefattar en översyn av bolagets organisation och kapitalstruktur. Som ett led i detta kommer en extra bolagsstämma att hållas den 30 juni 2021. Bolagets ambition är att en introduktion på Nasdaq Stockholms huvudlista ska kunna ske inom ett år.

”Intea har visat att det går att växa med hög kvalitet inom vår nisch trots en betydande konkurrens. Vi tror att nya investerare kommer att uppskatta Inteas renodling med fokus på offentliga hyresgäster och specialanpassade fastigheter i kombination med en spännande projektportfölj. Genom en notering av aktien skapas ytterligare en kapitalkälla för bolaget, vilket stärker tillväxtpotentialen”, säger Henrik Lindekrantz och Christian Haglund, grundare av Intea.

Intea har sedan 2017 obligationer noterade på Nasdaq Stockholm och har en långsiktig BBB+ rating, med stabila utsikter från kreditvärderingsinstitutet Nordic Credit Rating AS.

Denna information är sådan information som Intea Fastigheter AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 11 juni 2021 kl. 15.20 CET.

Nyheter om Intea

Hos Avanza och Nordnet kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos flera av dessa för att dra nytta av ett större totalbelopp med courtagefri handel och låga avgifter!

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.

Om aktien Intea