Kommuniké från årsstämma 2022 i Clemondo Group AB (publ)

KOMMUNIKÉ FRÅN ÅRSSTÄMMA 2022 I CLEMONDO GROUP AB (PUBL)

Vid årsstämma i Clemondo Group AB (publ) idag den 13 maj 2022 beslutades följande.

Resultat- och balansräkning, vinstdisposition, ansvarsfrihet

Årsstämman beslutade att fastställa den framlagda resultat- och balansräkningen, att ingen vinstutdelning lämnas för räkenskapsåret 2021 samt att ansvarsfrihet lämnas åt verkställande direktören och styrelsens ledamöter.

Styrelse, revisor och arvoden

Årsstämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Michael Engström, Cecilia Lager och Camilla Dahlin såsom ordinarie styrelseledamöter. Michael Engström omvaldes som styrelsens ordförande. Årsstämman beslutade att omvälja Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB till revisor i bolaget, varvid revisionsbolaget upplyst att auktoriserade revisorn Ola Bjärehäll fortsätter som huvudansvarig revisor.

Årsstämman beslutade att arvode för tiden intill nästa årsstämma ska utgå med 300 000 kronor till styrelseordföranden och med 150 000 kronor vardera till övriga bolagsstämmovalda ledamöter som inte är anställda i bolaget. Beslut fattades även om att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.

Valberedning

Årsstämman beslutade i enlighet med valberedningens förslag om instruktioner för utseende av valberedning och valberedningens arbete.

Emissionsbemyndigande

Årsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om emission av aktier sammanlagt motsvarande högst 20 procent av det totala antalet utestående aktier i bolaget. Emission ska kunna ske mot kontant betalning, apport eller kvittning eller på andra villkor enligt aktiebolagslagen. Emission enligt bemyndigandet ska ske på marknadsmässiga villkor. Syftet med bemyndigandet är att skapa flexibilitet och möjliggöra för styrelsen att, om och när så bedöms lämpligt, besluta om emission för att anskaffa rörelsekapital, genomföra strategiskt motiverade samarbeten eller förvärv av företag eller verksamheter samt diversifiera bolagets aktieägarbas.

För ytterligare information:
Michael Engström, styrelseordförande
Telefon: +46 76-374 87 69

Jesper Svensson, VD
Telefon: +46 70-529 17 22

Informationen lämnades för offentliggörande den 13 maj 2022 kl. 16.50 CEST.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Clemondo Kommunike fran arsstamma.pdf

Clemondo Group AB är en nordisk kemteknisk koncern med säte i Helsingborg. Koncernen utvecklar, producerar och marknadsför rengörings och underhållsprodukter för proffs under egna varumärken och under kundernas private labels. Aktien är noterad på NASDAQ First North Growth Market och handlas under kortnamnet CLEM. Erik Penser Bank är Clemondos certified adviser, kontakt certifiedadviser@penser.se, +46 8 463 83 00. Erik Penser Bank AB (publ), 556031-2570.
För ytterligare information se www.clemondo.se

Clemondo Kommunike fran arsstamma.pdfhttps://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=56596

Nyheter om Clemondo

Världsledande nätmäklare för trading