Kvix AB (publ) offentliggör idag bolagets delårsrapport för perioden april – juni 2025
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter
BörskollenFör dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Kvix AB (publ) offentliggör idag bolagets delårsrapport för perioden april – juni 2025

Q2, april – juni 2025

  • Nettoomsättningen uppgick till 2,4 (0,2) MSEK, en ökning med 2,2 MSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till 0,5 (0,1) MSEK, en förbättring med 0,4 MSEK
  • Kvartalets resultat uppgick till 0,5 (0,1) MSEK, en förbättring med 0,4 MSEK
  • Resultat per aktie uppgick till 0,02 (0,01) SEK
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten efter förändring av rörelsekapital uppgick till 0,2 (-0,7) MSEK
  • Likvida medel vid periodens slut uppgick till 0,2 (0,0) MSEK
  • Genomsnittintäkt före plattformsavgifter per daglig aktiv spelare (ARPDAU) uppgick till 6,15 ( - ) SEK
  • Genomsnittlig kostnad för spelarförvärv (CAC) uppgick till 26,40 ( - ) SEK
  • Genomsnittligt dagligt aktiva spelare (DAU) uppgick till 4 928 ( - ) st
  • Antalet utestående aktier vid periodens slut var 22 714 286 (8 714 286) st


Patrik Knutsson, VD, kommenterar:

”Under andra kvartalet fortsatte den positiva trenden och spelet omsatte 2,35M SEK vilket kan jämföras med 1,1M SEK under första kvartalet. Andra kvartalet var första gången spelet uppnådde nettovinst på månadsbasis, 150K SEK i april, 280K SEK i maj och 180K SEK i juni.
I slutet av första kvartalet och under hela andra kvartalet har vi marknadsfört spelet mer fokuserat mot iOS. Vid inledningen av kvartalet hade spelet kring 700 dagliga aktiva användare, DAU, på iOS och vid slutet cirka 3 500. Detta har sedan fortsatt att öka efter kvartalets utgång. iOS-spelare är generellt köpstarkare, men Apples integritetsregler gör det svårare att optimera kampanjer. Vi blir dock hela tiden bättre på detta.
Vi börjar känna oss allt mer insatta i spelets KPI:er och att de beräkningar och simuleringar vi gör stämmer. Med en stabil ARPDAU, retention och kostnad att förvärva spelare så kan vi simulera intäkter och kostnader vid olika storlekar på spelarbasen och då expandera spelet under kontrollerade former.
Målet är, och har alltid varit, att öka intäkterna och att optimera marknadsföringen. Vi är fortsatt försiktiga i vårt arbete med att spendera pengar på marknadsföring. Ett stabilt och positivt kassaflöde med ökande intäkter är det viktigaste. Lite förenklat, för att öka intäkterna behöver spelarbasen bli större och för att bygga upp spelarbasen krävs initiala kostnader innan investeringarna betalar sig.”

Väsentliga händelser under och efter rapportperioden

  • Inga väsentliga händelser under eller efter perioden

Bifogade filer

Nyheter om Kvix

Läses av andra just nu

Om aktien Kvix

Senaste nytt