Ny information avseende nyttjandeperiod av teckningsoptioner av serie 2018/2021 II

Den 1 september 2021 inleddes nyttjandeperioden av de teckningsoptioner som utgavs vederlagsfritt vid unitemission i PharmaLundensis AB (publ) som avslutades i november 2018. Under teckningsperioden har PharmaLundensis aktiekurs handlats med stora svängningar, och har periodvis legat omkring strikekursen för aktuella teckningsoptioner. Av denna anledning utges nu en anmälningssedel för aktieteckning.

Förvaltarregistrerade innehavare av Teckningsoption 2018/2021 II tecknar genom att kontakta sina förvaltare.

Ej förvaltarregistrerade innehavare av Teckningsoption 2018/2021 II tecknar genom bifogad teckningsanmälan samt direkt inbetalning till uppgivet bankkonto på Mangold Fondkommission.

Investerare som inte innehar Teckningsoption 2018/2021 II kan inte teckna i denna emission.

Teckningsperioden pågår 1 september – 30 september 2021. Innehavaren av teckningsoptioner äger rätt att för varje teckningsoption av serie 2018/2021 II teckna 1 ny aktie i PharmaLundensis till en kurs om 2.25 SEK per aktie.

Nyheter om PharmaLundensis

Hos Avanza kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos båda för att nyttja fördelarna och de låga avgifterna hos respektive aktör.

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.

Om aktien PharmaLundensis