Priset för Dosell Konsument kommuniceras - Börskollen

Priset för Dosell Konsument kommuniceras

iZafe Group AB (publ.) (”iZafe” eller ”Bolaget”) meddelar att priset för konsumentversionen av Dosell kommer att vara 299 kronor i månaden.

Dosell Konsument är en abonnemangstjänst helt utan bindningstid eller uppsägningstid. Abonnemang för Dosell Konsument kan tecknas och bekostas av till exempel anhöriga för användarens räkning, eller av användaren själv. Efter att kunden har köpt hårdvaran för 499 kronor på apoteket.se erbjuder tjänsten enkel registrering med betalningslösning direkt i appen.

”Vi är mycket glada att Dosell från och med måndag den 18 oktober kommer finnas tillgänglig på apoteket.se för vem som helst att köpa, till en anhörig eller till sig själv. Redan i ett tidigt skede har vi ett tjugotal nöjda användare som testat Dosell före lansering. Vi har besökt några av dem för att höra mer om hur deras vardag har förenklats och hur deras följsamhet till medicineringen har förbättrats med hjälp av Dosell. Se denna video där två av våra användare och deras familjer beskriver sina upplevelser. Dosell Konsument är ett välkommet hjälpmedel i hemmet för alla de människor som medicinerar dagligen”. säger Anders Segerström, VD för iZafe.

Om Dosell Konsument
Dosell Konsument och Dosell-appen är en enklare version av iZafes professionella lösning och anpassad så att användare och anhöriga själva kan administrera och säkerställa rätt medicinering utan att vara beroende av vårdpersonal. Båda versionerna av produkten är kompatibla med dospåsar från samtliga leverantörer på marknaden.

Dosell Konsument kommer finnas tillgänglig för leverans via Apoteket på måndag den 18 oktober 2021 men det är redan nu möjligt att anmäla intresse för att säkra tillgänglighet när Dosell Konsument lanseras.

Nyheter om iZafe

Hos Avanza kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos båda för att nyttja fördelarna och de låga avgifterna hos respektive aktör.

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.

Om aktien iZafe