{newsItem.title}

Svensk indiske affärsmannen Prashant Agarwal deltar i emissionen som toppgarant

Scandinavian ChemoTech meddelar att Prashant Agarwal kommer att delta som toppgarant, med summan av 500 000 SEK, vilket innebär att han önskar teckna i övertilldelningsoptionen om den ordinarie företrädesemissionen fulltecknas.

Prashant har en djup förståelse för sjukvårdsbehoven på tillväxtmarknader och i Europa. Han kommer med ett betydande nätverk som kan bidra till ChemoTechs utveckling. Genom sitt holdingbolag Ajna Holding har han intressen inom Sport, Livsmedelsbearbetning

och Infrastruktur (Teknik, Förvärv och Konstruktion) och bland annat ett joint-venture med Serneke International AB, där han även sitter som VD och koncernchef. Ajna Holdings dotterbolag är också verksamma inom handel och tillverkning av sjukvårdsprodukter för bl.a. NHS, UKHSC och indiska sjukhus.

"Jag är mycket glad över att investera i Scandinavian ChemoTech, ett företag som jag tror har enorma globala möjligheter och eftersom jag själv är en canceröverlevande är jag engagerad och ett stort kall att hitta ett botemedel eller bättre behandlingsalternativ för världen." – säger Prashant Agarwal

"Vi är mycket glada över att ha Prashant som en av våra nya investerare, men vi är också glada över att få förtroendet från en person med stor kunskap om vår bransch och ett enormt nätverk på några av våra kärnmarknader." - säger Mohan Frick VD och medgrundare av Scandinavian ChemoTech

Nyheter om ChemoTech

Världsledande nätmäklare för trading