Zenergy AB (publ) tillträder aktierna i Watts 2 You AB - Börskollen

Zenergy AB (publ) tillträder aktierna i Watts 2 You AB

Zenergy AB (publ) (”Zenergy” eller ”Bolaget”) tillträder idag aktierna i Watts 2 You AB, ett bolag vars verksamhet är att bedriva produkt- och projektutveckling inom hållbar energi, i enlighet med vad som offentliggjordes i pressmeddelande den 22 februari 2024.

Zenergy offentliggjorde den 22 februari 2024 att Bolaget och de tidigare ägarna till Watts 2 You AB ingått aktieöverlåtelseavtal avseende förvärv av samtliga aktier i Watts 2 You AB.

I samband med tillträdet betalar Bolaget den slutgiltiga köpeskillingen om 2,15 MSEK genom revers. Säljarna ska återinvestera köpeskillingen i Bolaget genom kvittning av fordran mot units i den pågående företrädesemissionen, som beslutades av styrelsen den 22 februari 2024 och som godkändes av efterföljande extra bolagsstämma den 25 mars 2024, eller genom kvittning i en fristående riktad nyemission på samma villkor.

Respektive säljare har åtagit sig under en tolvmånadersperiod att bland annat inte överlåta sina aktier i Bolaget (lock-up) räknat från den dag respektive säljares aktier införts i aktieboken hos Euroclear Sweden AB.

Denna information är sådan information som Zenergy AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 april 2024 kl. 10.38 CET.

Zenergy AB (publ) tillträder aktierna i Watts 2 You ABhttps://mb.cision.com/Main/13272/3964143/2744662.pdf

Nyheter om Zenergy

Om aktien Zenergy