Acenta tar kliv in på den brittiska leasingmarknaden för padelbanor
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter
BörskollenFör dig med koll på börsen

Nyhet

Acenta tar kliv in på den brittiska leasingmarknaden för padelbanor

Acenta tar kliv in på den brittiska leasingmarknaden för padelbanor

En svensk aktör inom padelbranschen har tagit ett första steg mot internationell expansion genom ett nytt leasingavtal i Storbritannien. Avtalet innebär att företaget etablerar sig på en ny marknad och öppnar för ytterligare tillväxt framöver. Läs mer om vad detta kan betyda för bolaget och branschen.

  • Första leasingavtalet för padelbanor tecknat i Storbritannien
  • Avtalet gäller tre banor med möjlighet till utökning
  • Intäkter börjar genereras direkt vid leverans från Sverige

Acenta Group har nyligen ingått sitt första leasingavtal på den brittiska marknaden, enligt Finwire. Avtalet omfattar tre POP UP-padelbanor och löper initialt över fem månader, med möjlighet till förlängning varje månad.

Stärkt närvaro på internationell marknad

Det nya avtalet markerar Acentas inträde på den brittiska leasingmarknaden, vilket ses som en betydande del i företagets internationella expansionsstrategi.

Kunden som tecknat avtalet har även uttryckt intentionen att installera mellan 10 och 20 ytterligare banor under det kommande året. Detta pekar på en potentiell ökning av företagets närvaro och marknadsandel i Storbritannien.

Detta första leasingavtal i Storbritannien är ett spännande steg för Acenta och ett starkt bevis på vår strategi att bredda vårt erbjudande med flexibla lösningar

Håkan Tollefsen, vd Acenta Group (Finwire)

De tre första padelbanorna kommer att levereras från Sverige i september. Leasingintäkterna börjar genereras omedelbart i samband med leveransen. Avtalet är utformat för att kunna förlängas månadsvis efter den initiala perioden.

Fokus på tillväxt och digitalisering

Acenta Group är ett globalt företag inom padelindustrin och har profilerat sig genom att bygga och anpassa padelbanor, distribuera utrustning samt utveckla egna varumärken.

Bolagets strategi bygger på tre pelare: expansion till nya marknader, utveckling av starka varumärken och integrering av digitala plattformar. Syftet är att skapa hållbar tillväxt på den internationella marknaden för padel.

Det aktuella leasingavtalet kan ses som en bekräftelse på företagets ambition att växa globalt och möta efterfrågan på flexibla lösningar, både i Storbritannien och på andra marknader.

Nyhetsbrev