H&M om tullkaoset: ”En mycket turbulent situation”
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter
BörskollenFör dig med koll på börsen

Nyhet

H&M om tullkaoset: ”En mycket turbulent situation”

H&M om tullkaoset: ”En mycket turbulent situation”

H&M står redo att anpassa sina erbjudanden och verksamhet i USA som svar på landets tullar mot omvärlden. Bolaget betonar vikten av att behålla sin konkurrenskraft trots den osäkra marknadssituationen.

  • H&M övervakar USA:s tullar och deras påverkan noggrant.
  • Bolaget kan komma att justera sina priser för att förbli konkurrenskraftiga.
  • Företaget förbereder olika scenarier för att hantera marknadsförändringar.

Enligt en nyhet från Finwire uttryckte Hennes & Mauritz (H&M) sin beredskap att förändra både sitt kunderbjudande och verksamhet i USA för att hantera konsekvenserna av landets tullar mot omvärlden. Detta framkom under ett samtal efter bolagets kvartalsrapport. H&M följer noga marknadens utveckling och betonar vikten av att alltid vara konkurrenskraftiga.

Prisförändringar och konkurrens

H&M har observerat att vissa konkurrenter i USA har börjat höja sina priser. Bolaget undersöker nu möjligheten att göra liknande justeringar för att bibehålla sin konkurrenskraft. De betonar att tullarna har haft en fördröjd påverkan på prissättningen, men att effekterna nu börjar märkas.

Det har varit en mycket turbulent situation med många förändringar fram och tillbaka, och vi har noga följt förändringarna - förändringar som fortfarande pågår. Vi vet inte exakt hur de kommer att se ut under resten av året och det följer vi noga och gör olika scenarier, men vi agerar också. För oss är det viktigt att vi alltid är konkurrenskraftiga. Därför följer vi noga konkurrenssituationen och prisutvecklingen i USA för att se till att vi har ett relevant och konkurrenskraftigt kunderbjudande. Därmed följer vi naturligtvis också hur konsumenternas inställning utvecklas och hur vi behöver anpassa oss

H&M

Kontinuerlig övervakning av marknaden

H&M betonar vikten av att ständigt övervaka marknadssituationen i USA och anpassa sig efter förändringar. Bolaget förbereder olika scenarier för att hantera eventuell påverkan från tullarna och för att säkerställa att de kan erbjuda ett konkurrenskraftigt kunderbjudande.

Företaget övervakar även konsumenternas beteende och marknadens prisutveckling för att kunna anpassa sina strategier. De ser behovet av att vara flexibla och redo att agera snabbt på eventuella marknadsförändringar.

H&M, grundat 1947 och med huvudkontor i Stockholm, erbjuder ett brett sortiment av kläder, skor och accessoarer och verkar globalt. Deras varumärken inkluderar COS, Monki, Weekday, Cheap Monday och & Other Stories samt H&M Home inom heminredning.

Nyhetsbrev