Säljlyft för Clas Ohlson – trots valutaeffekt

Clas Ohlsons försäljning ökade till 814 miljoner kronor i april, en ökning med 4 procent. Den negativa valutaeffekten var 3 procent, enligt ett pressmeddelande från prylkedjan. Dessutom kommer en negativ kalendereffekt på grund av påsken.
Clas Ohlsons försäljning ökade till 814 miljoner kronor i april, en ökning med 4 procent. Den negativa valutaeffekten var 3 procent, enligt ett pressmeddelande från prylkedjan.
Dessutom kommer en negativ kalendereffekt på grund av påsken.
"Som tidigare kommunicerat påverkade påskens infallande försäljningen positivt i mars och i april blev effekten följaktligen den omvända, med en negativ kalendereffekt om minus 4 procentenheter", skriver vd Kristofer Tonström i en kommentar.
Butiksbeståndet har jämfört med ett år tidigare ökat med 11 butiker, till totalt 241 butiker.
Källa: TT